خبر فوری

 
 
تاسیس نهاد رحمت اللعالمین در پی دیدار عمران خان با سفیران کشور های مسلمان در اسلام آباد
کد خبر :828358614

15:09 1400/08/13


برچسب ها : اسلام هراسی, پیامبر اکرم, دیدار, عمران خان, مسلمانان, نخست وزیر پاکستان, نهاد رحمت اللعالمین, کشورهای مسلمان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در رابطه با تاسیس نهاد رحمت اللعالمین با سفیران کشور های مسلمان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در رابطه با تاسیس نهاد رحمت اللعالمین با سفیران کشور های مسلمان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، عمران خان نخست وزیر پاکستان توضیحاتی در مورد تاسیس نهاد رحمت اللعالمین برای سفیران کشورهای مسلمان ارائه داد.

عمران خان گفت: پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) رحمت تمام بشریت است. ایشان پیام اسلام را به جهانیان ابلاغ کرد. عمران خان همچنین عدالت، حاکمیت قانون، رفاه مردم و توجه ویژه به کسب علم را از اصول اساسی دولت مدینه دانست و برای دستیابی به پیشرفت و رفاه اجتماعی واقعی، شناخت معارف پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) نیازمند اجرای آن در زندگی عملی، ضروری است.

نخست وزیر پاکستان هدف اصلی از تاسیس نهاد رحمت اللعالمین را آشنایی جوانان با همه ابعاد اسوه الحسنه از طریق تحقیقات جمعی دانست و ایجاد حمایت های لازم برای حفظ هویت، ارزش ها و فرهنگ اسلامی تحت تأثیر رسانه های اجتماعی و دیجیتالی مختلف را ضروری عنوان کرد.

وی افزود: نهاد رحمت اللعالمین با علمای اسلام در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و آنها در مورد مسائل معاصر پیش روی جوانان مسلمان بحث و ایجاد این نهاد به ارائه پاسخی منسجم، منطقی و علمی به چالش های مدرن به ویژه اسلام هراسی کمک خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان بر لزوم آموزش اخلاق در مدارس برای ساختن شخصیت جوانان مسلمان مطابق با اصول و آموزه های واقعی اسلام و همچنین بر اهمیت رسانه های چاپی، دیجیتال و الکترونیکی در تأثیرگذاری بر شخصیت و سبک زندگی نسل جوان تاکید کرد.

عمران خان از سفرای کشورهای مسلمان دعوت کرد تا دیدگاه ها و نظرات سازنده خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی در ادامه این نشست ابراز امیدواری کرد که برای این منظور بتوان همکاری مؤثری نه تنها در سطح دولتی بلکه در میان اندیشمندان و صاحب نظران کشورهای مسلمان ایجاد کرد.

سفرای شرکت کننده در این نشست از ایجاد نهاد رحمت اللعالمین توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان و تلاش های وی در این زمینه قدردانی کردند.

آنها همچنین از عمران خان به دلیل برجسته کردن مسائلی که امت اسلامی در هر مجامع بین المللی با آن روبه رو است قدردانی کرده و از هرگونه همکاری های ممکن در این زمینه اطمینان دادند.

ارسال نظر

 
1