خبر فوری

 
 
تائید خبر آزادی رھبران ارشد طالبان افغانستان از سوی مقامات ارشد این حزب
کد خبر :123451565

20:35 1397/08/03


برچسب ها : آزاد, افغانستان, آمریکا, پاکستان, طالبان, مزاکرات, ملابرادر,

پاکستان طی اقدامی یکی از رهبران طالبان افغانستان ملا عبد الغنی برادر و یک جنگجو دیگر را بعد از زندانی آزاد کرد


 

تائید خبر آزادی رھبران ارشد طالبان افغانستان از سوی مقامات ارشد این حزب

 

 

به گزارش را نیوز بی نقل از داو نیوز پاکستان طی اقدامی یکی از رهبران طالبان افغانستان ملا عبد الغنی برادر و یک جنگجو دیگر را بعد از زندانی آزاد کرد

 

 

طبق گزرش خبرگزری رویتر این خبر را هنوز وزارت خارجه پاکستان تصدیق نکرده است ولی مقامات افغانستانی و ماهرین امنیتی اظهار دارند که این نتیجه آغاز  مذاکرات طالبان افغانستان با نماینده خصوصی آمریکا زلمه خلیل اتفاق می باشد۔

 

 

در ماه جاری خلیل زاد در قظر با مقامات طالبان مذاکراتی را برای جنگ بندی در افغانستان انجام داده بود

 

 

به گفته ۳ تن از رهبران ارشد طالبان بعد از این مذاکرات پاکستان در اقدامی ملا برادر و ملا عبدالصمد ثانی را آزاد نمود۔

 

طبق گفته یکی از ماقامات  ارشد مقامات افغانستان یقین دارند که در هفته گزشته پاکستان ملا برادر و ثانی و یکی از رهبران دیگر طالبان افغانستان بنام رسول را آزاد نموده است۔

خبر گزاری رویتر نوشته است ملا برادر در سال ۲۰۱۰ میلادی از منطقه جنوبی افغانستان توسط سازمان اطلاعاتی آئی ایس آئی پاکستان با همکاری سازمان سی آئی ای آمریکا دستگیر شده بودند۔

 

یکی از رهبران ارشد طالبان به رویتر گفت رهبران ما در حال حاجر با ما هستند و باز گشته اند و ما جشن پیروزی را برای آزادی آنها را گرفته ایم طبق گفته این رهبر طالبان رهبران طالبان افغانستان یک هفته قبل آزاد شده اند و در حال حاضر آنها نزد خانواده هایشان می باشند۔

 

طبق گفته یکی از رهبران دیگر دوستان و خیشاوندان این این رهبران با آنها ملاقات کرده اند و در حال حاضر حال ملا برادر خوب نیست و ایشان نیاز به استراحت دارد۔

 

 

ملا برادر و افراد آزاد شده دیگر تحت تعقیب سخت اطلاعات طالبان خواهند بود همچنان که با افراد آزاد شده دیگر می شود۔ برادر در یک زمانی از نزدیک ترین دوستان و همکاران ملا عمر بوده است وه ملا عمر او را برادر خطاب کرده بود

ارسال نظر

 
1