خبر فوری

 
 
تأکید وزیر امور خارجه پاکستان بر لزوم هم افزایی کشورهای اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی
کد خبر :545538874

14:53 1401/06/29


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری اسلامی, اسلام هراسی, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در جمع وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بر لزوم هم افزایی میان دولت‌های اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی تأکید کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در جمع وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بر لزوم هم افزایی میان دولت‌های اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست علنی گروه تماس وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با وضعیت مسلمانان اروپا که در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد به تشریح پیشنهاداتی در خصوص مقابله با اسلام هراسی در سطح جهان به ویژه اروپا پرداخت.

بلاول بوتو زرداری در این نشست ابراز داشت: ما باید اقدامات تبعیض‌آمیز و جنایات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در جهان به ویژه اروپا را مورد رصد قرار دهیم، سازمان همکاری اسلامی باید برای رصد این اقدامات نظارت‌های خود را تقویت نماید.

وی افزود: نظارت و رصد بر فعالیت‌های اسلام هراسانه به درک بهتر علت این روند، اتخاذ سیاست‌های راهبردی و برداشتن گام‌های مؤثر کمک خواهد نمود.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهارات خود در این نشست پیشنهاد داد از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و کمیسر حقوق بشر شورای اروپا راه اندازی کمیته رصد و نظارت مطالبه گردد و دیده‌بان این دو نهاد باید فعالیت ضد مسلمانان و خشونت مذهبی علیه آنان را مورد رصد قرار داده و گزارش‌های مربوط به این فعالیت‌ها را به صورت رسمی به نهادهای سیاست گذار ارائه دهند.

وی همچنین پیشنهاد داد از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شود تا نماینده ویژه و یا یک فرد مسئول در زمینه مقابله با اسلام هراسی را تعیین نماید، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گفتگوهای خود با کشوهای اروپایی مسائل و چالش‌های پیش روی مسلمانان را مطرح نمایند و برای حل این مسائل گام بردارند.

 

ارسال نظر

 
1