خبر فوری

 
 
تأکید شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بر اهمیت روابط اسلام آباد و توکیو
کد خبر :645939563

12:27 1401/05/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ژاپن, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه ژاپن,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار با معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن بر اهمیت روابط میان اسلام آباد و توکیو تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار با معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن بر اهمیت روابط میان اسلام آباد و توکیو تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هوندا تارو معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و توکیو و موضوعات مشترک مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دیرینه و دوستانه میان پاکستان و ژاپن بر عزم دولت خود برای تقویت بیش از پیش این روابط راهبردی و مستحکم تأکید ورزید.

نخست وزیر پاکستان همچنین از همکاری‌های دولت ژاپن در زمینه تقویت زیرساخت‌ها و توسعه اجتماعی و اقتصادی تقدیر و تشکر نمود.

شهباز شریف در اظهارات خود خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف همچون تجارت، سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات و انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

وی با تمجید از سرمایه گذاری شرکت‌های ژاپنی در بخش‌های مختلف پاکستان اطمینان بخشی نمود که دولت پاکستان تمامی تلاش‌های خود برای حمایت از شرکت‌های ژاپنی و ارائه تسهیلات لازم در این زمینه را به کار خواهد بست.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح اهمیت تبادل هیئت‌های عالی رتبه میان دو کشور پرداخت.

شهباز شریف در پایان با اشاره به اوضاع وخیم منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند بر لزوم حل مسالمت‌آمیز مسئله کشمیر برای ایجاد صلح و ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه آسیای جنوبی تأکید کرد.

هوندا تارو معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار مراتب همبستگی و تسلیت خود با ملت و دولت پاکستان در خصوص تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع سیل را ابراز داشت.

وی با اعلام آمادگی نسبت به توسعه روابط و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور از تلاش‌های ویژه نخست وزیر پاکستان برای تقویت مناسبات و توسعه همکاری‌ها میان پاکستان و ژاپن تقدیر نمود.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن در ادامه نخست وزیر پاکستان را از اقدامات سازمان جائیکای ژاپن در زمینه بهداشت و درمان، آب آشامیدنی، مقابله با آفات و بلایای طبیعی در پاکستان آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1