خبر فوری

 
 
تأکید سفیر قرقیزستان بر توسعه روابط تجاری میان اسلام آباد و بیشکک
کد خبر :2105260394

16:36 1401/09/29


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, اسلام آباد, بیشکک, تجارت دوطرفه, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, روابط تجاری, سفیر قرقیزستان,

سفیر قرقیزستان در اسلام آباد در جریان بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه روابط تجاری میان اسلام آباد و بیشکک و ارتقای حجم تجارت موجود میان دو کشور تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر قرقیزستان در اسلام آباد در جریان بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه روابط تجاری میان اسلام آباد و بیشکک و ارتقای حجم تجارت موجود میان دو کشور تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اولان بک توتیئف سفیر قرقیزستان در اسلام آباد روز گذشته با حضور در اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد در پایتخت پاکستان با مقامات این نهاد و تجار عالی رتبه پاکستانی به دیدار و رایزنی پرداخت.

سفیر قرقیزستان سپس طی سخنانی در جمع تجار و بازرگانان سرشناس پاکستانی در اتاق بازرگانی اسلام آباد اظهار داشت: قرقیزستان خواهان توسعه روابط تجاری خود با پاکستان و دو کشور از ظرفیت‌های بسیار خوب و وسیعی در زمینه تجارت دوجانبه برخوردار هستند.

وی با اشاره به صادرات 30 هزار تن زغال سنگ از سوی قرقیزستان به پاکستان در سال جاری افزود: با توجه به منابع گسترده طبیعی قرقیزستان روابط و همکاری‌های دوستانه در جهت منافع پاکستان خواهان بود. پاکستان نیز می‌تواند محصولات خود در زمینه دارو، نساجی، کشاورزی و غیره را به قرقیزستان صادر نماید. محصولات باغات و مزارع پاکستان همچون انبه و نیشکر تقاضای زیادی در قرقیزستان دارد. صادرکنندگان سنگ مرمر پاکستان نیز می‌توانند توجه خود را بر افزایش صادرات به قرقیزستان متمرکز نمایند.

سفیر قرقیزستان در ادامه با اشاره به افتتاح خانه قرقیزستان در لاهور طی هفته آتی خاطرنشان کرد: هفته آتی خانه قرقیزستان در لاهور راه اندازی خواهد شد تا محصولات قرقیزستان برای مصرف کنندگان پاکستانی ارائه گردد.

وی گفت: ما به دنبال توسعه خط ریلی چین-قرقیزستان-ازبکستان به پیشاور از طریق خاک افغانستان هستیم که می‌تواند به بهبود روابط تجاری با پاکستان کمک نماید.

اولان بک توتیئف با اشاره به برگزاری نشست سرمایه گذاری در ماه ژانویه و یا فوریه سال آتی میلادی در قرقیزستان بر لزوم شرکت همه‌جانبه سرمایه گذاران پاکستانی در این نشست و جستجوی فرصت‌های کسب و کار و سرمایه گذاری تأکید ورزید.

وی افزود: اتاق بازرگانی اسلام آباد تشکیل یک هیئت ویژه برای قرقیزستان را مورد بررسی قرار دهد و سفارت قرقیزستان هرگونه همکاری لازم برای موفقیت سفر این هیئت را مبذول خواهد داشت.

مهندس محمد ظفرالاسلام ظفر نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد نیز در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: حجم تجارت میان پاکستان و قرقیزستان علی رغم روابط دوستانه و نزدیک برابر با 8 الی 9 میلیون دلار است که بسیار کمتر از ظرفیت حقیقی موجود میان دو کشور است.

وی با بیان اینکه تجارت میان دو کشور به محصولات محدودی منحصر است گفت: دو کشور در جهت دستیابی به نتایج بهتر گستره محصولات مورد تجارت خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: پاکستان می‌تواند از طریق بنادر خود دسترسی آسان به بازارهای مختلف جهانی را برای قرقیزستان فراهم نماید. سفارت قرقیزستان فهرستی از بخش‌های قابل ورود در کشور خود جهت سرمایه گذاری پاکستان را منتشر نماید تا اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد مطابق با آن هیئت ویژه خود برای قرقیزستان را تشکیل دهد.

ارسال نظر

 
1