خبر فوری

 
تأکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر لزوم توسعه همکاری با توگو در زمینه‌های مختلف
کد خبر :1319060790

15:21 1401/05/20


برچسب ها : اسلام آباد, امور دفاعی, پاکستان و توگو, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی, وزیر امور خارجه توگو, کشاورزی,

رئیس مجلس سنای پاکستان بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه با توگو در زمینه‌های دفاعی، بهداشت و درمان، مقابله با تروریسم و کشاورزی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه با توگو در زمینه‌های دفاعی، بهداشت و درمان، مقابله با تروریسم و کشاورزی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رابرت دو وزیر امور خارجه کشور آفریقایی توگو امروز پنجشنبه با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار به بررسی سطح روابط موجود میان دو کشور و ظرفیت‌های موجود در این زمینه پرداختند و بر لزوم انجام اقدامات لازم جهت توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری میان پاکستان و توگو تأکید کردند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار حضور و مشارکت وزیر امور خارجه توگو در نشست شورای وزیران خارجه اعضای سازمان همکاری اسلامی که مارس سال جاری در اسلام آباد برگزار شد را تمجید نمود.

وی سپس در جملاتی به تشریح اهمیت روابط دوجانبه دوستانه که مبتنی بر ارزش‌های مشترک و احترام متقابل است پرداخت و از همکاری دیرینه میان دو کشور و مواضع یکسان دو کشور در امور مختلف بین‌المللی ستایش نمود.

رئیس مجلس سنای پاکستان خاطرنشان کرد: همکاری‌های توگو در مسائل و امور مختلف در مجامع جهانی و منطقه‌ای همچون سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا قابل تقدیر است.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل شورای مشترک تجاری میان پاکستان و توگو را به وزیر امور خارجه این کشور ارائه داد.

وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار قول مساعد همکاری برای توسعه روابط با پاکستان را داد.

وی با تمجید از تلاش‌های پاکستان برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه ابراز داشت: پاکستان کشوری مهم در منطقه است و ما خواستار توسعه روابط خود با این کشور هستیم.

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه وزیر امور خارجه توگو و هیئت همراه را از روند فعالیت سنای پاکستان و قانون گذاری در این مجلس آگاه ساخت.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه خدمات پارلمانی پاکستان می‌تواند با نمایندگان و کارکنان پارلمان توگو همکاری نماید که به تقویت مهارت‌های پارلمانی برای قانون گذاری بهتر و بهبود روند سیاست گذاری کمک نماید.

ارسال نظر

 
1