خبر فوری

 
 
تأکید رئیس جمهور پاکستان بر اهمیت روابط دوجانبه اسلام آباد و پاریس
کد خبر :342667933

16:47 1401/07/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاریس, پاکستان و فرانسه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان, عاصم افتخار, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با سفیر جدید پاکستان در پاریس بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و فرانسه تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با سفیر جدید پاکستان در پاریس بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و فرانسه تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عاصم افتخار سفیر جدید پاکستان در فرانسه بعد از ظهر امروز جمعه با حضور محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با تأکید بر اهمیت جذب شرکت‌های فرانسوی و ترغیب آنان به سرمایه گذاری در پاکستان ابراز داشت: باید ظرفیت‌های موجود جهت همکاری بیش از پیش میان دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، کشاورزی و دامداری شناسایی گردد. دو کشور دارای پتانسیل ویژه‌ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه هستند.

وی بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری با فرانسه تأکید کرد و گفت: حجم 1.8 میلیارد دلار در تجارت دوجانبه با توجه به امکانات موجود در دو کشور بسیار پایین است.

دکتر عارف علوی از کمک‌های اختصاص داده شده از آمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای سیل زدگان پاکستانی تمجید نمود.

رئیس جمهور پاکستان همچنین با تأکید بر برگزاری منظم نشست‌های تمامی مجامع دوجانبه خاطرنشان کرد: سفیر جدید پاکستان باید با همکاری با فرانسه در زمینه برگزاری فوری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک اقتصادی تلاش نماید، کمیسیون مشترک اقتصادی به توسعه روابط اقتصادی دوجانبه کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فرانسه از جمله مهم‌ترین شریکان پاکستان در اروپا است و دو کشور دارای روابط همه‌جانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، دفاعی، آموزشی، فرهنگی و غیره هستند.

عارف علوی در ادامه اظهارات خود بر لزوم بهره گیری از تجارب فرانسه در زمینه‌هایی همچون طراحی مد، محصولات مد روز، کشاورزی و فناوری اطلاعات تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1