خبر فوری

 
 
تأکید دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان بر افزایش حجم تبادلات تجاری میان پاکستان و کره جنوبی
کد خبر :1169836864

17:32 1401/06/02


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و کره جنوبی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, ریاست جمهوری پاکستان, سرمایه گذاری, گروه دوستی پارلمانی پاکستان و کره جنوبی,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان بر لزوم افزایش حجم سرمایه گذاری و سطح تبادلات تجاری میان پاکستان و جمهوری کره تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان بر لزوم افزایش حجم سرمایه گذاری و سطح تبادلات تجاری میان پاکستان و جمهوری کره تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیک ینگ رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و پاکستان در صدر هیئت عالی رتبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار نمود.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار اظهار داشت: پاکستان می‌تواند پس از تربیت و آموزش مناسب نوجوانان خود نیروی کار ماهر و ارزان را در برای پاکستان فراهم نماید. کره جنوبی نیز می‌تواند در زمینه تبدیل اراضی غیر قابل کشت به مزارع حاصلخیز کشاورزی در ایالت‌های بلوچستان و خیبر پختون خوا کمک کند.

وی افزود: با استفاده از تحقیق و توسعه مشترک و فناوری نوین کشاورزی می‌توان تولیدات کشاورزی دشت‌های حاصلخیز سند و پنجاب را به میزان قابل توجهی افزایش داد. کره جنوبی نقش مؤثری در توسعه اقتصادی پاکستان ایفا می‌کند.

دکتر عارف علوی با اشاره به حضور کره جنوبی در بخش‌های مختلف پاکستان ابراز داشت: کره جنوبی در بسیاری از بخش‌های پاکستان به ویژه در زمینه تولید خودرو و تلفن همراه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را انجام داده است. دو کشور نیاز به تداوم رایزنی‌ها و بحث‌های متقابل برای توسعه بیشتر همکاری‌های موجود دارند.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های کره‌ای در طرح‌های پروژه سی پک و پتانسیل‌های موجود جهت سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: پاکستان مصمم به تداوم اجرای سیاست‌های خود در زمینه تجارت و سرمایه گذاری و ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاران خارجی است.

رئیس جمهور پاکستان تصریح کرد: حجم تجارت موجود میان پاکستان و کره جنوبی نزدیک به 2 میلیارد دلار است که می‌توان با ایجاد تنوع در محصولات و خدمات حجم تجارت میان دو کشور را ظرف چند سال به رقم 6 میلیارد دلار ارتقا داد.

وی افزود: تبادل هیئت‌های پارلمانی میان پاکستان و کره جنوبی به تقویت روابط و تعمقی مناسبات میان دو کشور و نیز توسعه همکاری‌های پارلمانی دوجانبه کمک خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1