خبر فوری

 
 
بیش از پانصد هزار نفر شهروند ایالت بلوچستان پاکستان در خطر مواجه با قحطی
کد خبر :1469137323

13:34 1397/09/29


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, قحطی,

109 هزار خانوار بلوچ در 20 استان ایالت بلوچستان پاکستان با وضعیتی مشابه قحطی و کمبود مواد غذایی مواجه هستند.


 

کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی سنگر، سلیم احمد کوسو وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان از وضعیت اسفناک بیش از 500 هزار شهروند بلوچ به علت شدت خشکسالی خبر داد و وضعیت کشاورزی و دامداری نیز به علت خشکسالی تحت تاثیر قرار گرفته است.
سلیم احمد در یک نشست خبری در کویته اظهار داشت: 109 هزار خانوار بلوچ در 20 استان ایالت بلوچستان پاکستان با وضعیتی مشابه قحطی و کمبود مواد غذایی مواجه هستند.
وی افزود: این آمار و ارقام بر اساس گزارش های واصله از معاونان کمیساریای 20 استان مختلف بلوچستان تهیه گردیده است.
وی گفت: استان های چاغی، نوشکی، قلعه عبدالله، آوران و ... در وضعیت اسفناک و هشدار به سر میبرند و شدت بارش باران طی یک دهه گذشته نیز در این استان ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
پیش از این طی نشست برگزار شده به ریاست جام کمال وزیر ارشد ایالت بلوچستان، وضعیت خشکسالی و روند اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آن و امداد رسانی به شهروندان بلوچ مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست به منظور رسیدگی به وضعیت اسفناک شهروندان بلوچ و مبارزه با افزایش شدت قحطی، تصمیم به ایجاد مراکز امداد اضطراری گرفته شد.
مقامات اداره مدیریت بحران بلوچستان(BDMA)، گزارشی در خصوص وضعیت شهروندان بلوچ و روند امدادرسانی را به وزیر ارشد ایالت بلوچستان ارائه دادند.

ارسال نظر

 
1