خبر فوری

 
بیانیه کنفرانس علما و ذاکرین شیعه: ملت شیعه در باورهای اصلی خود سازش نخواهد کرد
کد خبر :1135233859

17:33 1399/06/23


برچسب ها : اسلام آباد, شیعه, شیعه و سنی, کنفرانس,

کنفرانس علما و ذاکرین برجسته شیعه پاکستانی روز گذشته در حسینیه جامع الصادق اسلام آباد برگزار شد. طبق بیانیه مشترک کنفرانس، تمدن، قانون مداری، رفتار مسئولانه و میهن پرستی از ویژگی های بارز و برجسه جامع شیعه است و شیعه هیچگاه در باورهای اصلی خود سازش نخواهد کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کنفرانس علما و ذاکرین برجسته شیعه پاکستانی روز گذشته در حسینیه جامع الصادق اسلام آباد برگزار شد. طبق بیانیه مشترک کنفرانس، تمدن، قانون مداری، رفتار مسئولانه و میهن پرستی از ویژگی های بارز و برجسه جامع شیعه است. ملت شیعه با تقدیم کردن هزاران جان گرانبها، امنیت ملی و هماهنگی بین مذاهب و ادیان مختلف را حفظ کرده و نگذاشت اتفاقی برای وحدت داخلی افتد. ما از عمران خان نخست وزیر پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان و مقامات ارشد خواستاریم تا با عناصری که در کشور عزیز بی ثباتی ایجاد کردند، همان عناصری که با گسترش تفرقه گرایی برنامه ضد میهن دشمن را تقویت بخشیدند، برخوردی بدون جانب گرا و جدی صورت گیرد. وظیفه شرعی و اخلاقی ما این است تا برای حفاظت از کشور به مقدسات اساسی یکدیگر احترام گذاریم. ما همچون همیشه، اجازه موفقیت به برنامه منفی با اتخاذ اتحاد و برادری متقابل نخواهیم داد. این نشست خواستار تضمین حقوق مادی و فکری تمامی ادیان و مذاهب بویژه مذهب شیعه است و اعلام می کنیم که مذهب شیعه به هیچ وجه در باور های اصلی خود سازش نخواهد کرد. همه حق اعتراض دارند اما کسی حق تکفیر و خشونت را ندارد.

سخنرانان در کنفرانس با بیان اینکه توطئه ای برای گسترش فرقه گرایی در پاکستان به صورت سازمان یافته درحال انجام است، ابراز داشتند طی همکاری آن را خنثی خواهیم کرد. سخنرانان با اشاره به روابط کشور های اسلامی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بیان داشتند که ما برقراری این روابط را انحراف واضح از موضع فلسطین می دانیم.

 

متن قطعنامه های تصویب شده با شعار الله اکبر شرکت کنندگان در نشست مطابق با ذیل است:

گردهمایی بزرگ امروز، کاریکاتور های کفر آمیز مجله فرانسوی شارلی ابدو درباره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و حادثه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم می کند.
این جمع خشم خود از آغاز روابط بین امارات متحده عربی، بحرین و سایر کشورهای عربی با اسرائیل را ابراز داشته و این اقدامات را به عنوان انحراف آشکار از موضع فلسطین می داند.
کنفرانس بزرگ علما و ذاکرین همبستگی خود را با برادران کشمیر اشغالی خود ابراز میدارد و جنایات هند علیه آنها را به شدت محکوم می کند.
قانون اساسی پاکستان برای همه شهروندان این کشور فرصتهای برابر برای ابراز وجود دارد و ملت شیعه حافظ مرزهای دفاعی و عقیدتی خود است. این ملت در طول تاریخ خود با تقدیم هزاران جان گرانبها، میهن عزیزش را از بی ثباتی نجات داده و هرگز فرصتی به اشرار برای گسترش فرقه گرایی نداده است و اجازه چنین تلاشی در آینده را نیز نخواهد داد.
این اجتماع بزرگ درخواست می کند تا شکایت های درج شده در برابر عزاداری ها و دسته های سنتی در سرتاسر کشور را فورا لغو کرده و در الفاظی شفاف بیان می کند که هیچگونه مانع در مسیر عزاداری برای سید الشهدا را قبول نمی کند، بنابراین باید از اقدامات این چنینی اجتناب شود که در غیر این صورت مسئولیت کل امور بر عهده خود آنها خواهد بود.
رهبران و بزرگان ملت شیعه همیشه خواهان اتحاد بوده و همواره تمامی عناصر گسترش دهنده فرقه گرایی را محکوم کرده اند.
رهبران و بزرگان ملت شیعه انزجار خود از گستاخی یک فرد غیر مسئول اعلام می کنند.
این اجتماع لایحه "تحفظ بنیاد اسلام" مطرح شده در مجلس ایالت پنجاب را با جنجال برانگیز خواندن ، آن را به طور کامل رد می کند درحالیکه قبل از این در این رابطه قانون وجود دارد، بنابراین باید به طور فوری چنین لایحه ای پس گرفته شود.

 

در این کنفرانس شخصیت های برجسته ای چون آیت الله حافظ سید رضا حسین نجفی رئیس جامعه المنتظر لاهور، سید ساجد علی نقوی از رهبران برجسته شیعه، علامه محسن علی نجفی رئیس جامعه الکوثر و مفسر قرآن، علامه راجا ناصر عباس رئیس مجلس وحدت مسلمین، علامه سید تقی نقوی رئیس مخزن العلوم جعفریه ملتان، علامه ملک اعجاز حسین نجفی، علامه محمد امین شهیدی رئیس امت واحد پاکستان  و سازمان هایی چون شورای علمای شیعه پاکستان، مجلس وحدت مسلمین، سازمان دانشجویان امامیه، سازمان دانشجویان جعفریه، سازمان امامیه، امت واحد پاکستان، سازمان اصغریه، سازمان دانشجویان اصغریه و وفاق المدارس شیعه پاکستان شرکت کردند.

ارسال نظر

 
1