خبر فوری

 
بیانیه عاصم افتخار بر ضرورت آزاد سازی اموال بلوکه شده افغانستان توسط آمریکا
کد خبر :698304095

19:18 1400/11/24


برچسب ها : ۱۱ سپتامبر, آمریکا, آمریکا و افغانستان, افغانستان, اموال بلوکه شده, بحران اقتصادی, پاکستان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, عاصم افتخار, کمک های بشردوستانه,

پس از آنکه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، نیمی از دارایی های بلوکه شده افغانستان را به حکومت طابان باز می گرداند، پاکستان از آمریکا خواستار آزادی تمامی اموال مسدود شده افغانستان شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پس از آنکه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، نیمی از دارایی های بلوکه شده افغانستان را به حکومت طابان باز می گرداند، پاکستان از آمریکا خواستار آزادی تمامی اموال مسدود شده افغانستان شد.

عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: پاکستان شاهد تصمیم ایالات متحده آمریکا جهت آزاد سازی دارایی های بلوکه شده در افغانستان می باشد که بر اساس آن بانک های آمریکایی 3.5 میلیارد دلار دارایی افغانستان را به صورت کمک بشردوستانه برای این کشور واریز خواهند کرد.

وی افزود: از طرفی دیگر، بانک مرکزی آمریکا مبلغ 3.5 میلیارد دلار از دارایی های افغانستان را درخصوص قربانیان حادثه 11 سپتامبر آزاد خواهد کرد. در همین حال، پاکستان طی چند ماه گذشته از جامعه جهانی خواست تا به دنبال احیای اقتصاد افغانستان و جلوگیری از فاجعه انسانی در این کشور باشند.

وی ادامه داد: فاجعه انسانی و بهبود اقتصاد افغانستان به هم گره خورده و یافتن راه حل هایی جهت احیای سریع ذخایر ارزی افغانستان به رفع نیازهای انسانی و اقتصادی مردم افغانستان کمک حواهد کرد.

عاصم افتخار بیان کرد: پاکستان در مورد ذخایر بانک خارجی افغانستان موضع اصولی داشته است و مقامات افغان صاحب ذخایر بانک خارجی کشور افغانستان هستند و باید این اموال بلوکه شده آزاد گردد.

 وی درپایان خاطر نشان کرد: مردم افغانستان با چالش های شدید اقتصادی و بشردوستانه روبرو هستند و جامعه جهانی باید نقش مهم و مثبت خود را در کاهش مصیبت و رنج مردم این کشور ایفا کند.

ارسال نظر

 
1