خبر فوری

 
 
بیانیه سفارت ایالات متحده در اسلام آباد در خصوص سفر زلمی خلیل زاد به پاکستان
کد خبر :1047442847

11:24 1397/09/15


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, زلمی خلیل زاد, مذاکرات صلح,

سفارت ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد با انتشار بیانیه ای در خصوص سفر زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان به اسلام آباد،دیدار وی با مقامات مختلف پاکستان را مثبت توصیف کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ARY، سفارت ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد با انتشار بیانیه ای در خصوص سفر زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان به اسلام آباد،دیدار وی با مقامات مختلف پاکستان را مثبت توصیف کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده در این بیانیه منتشر شده از سوی سفارت آمریکا آمده است که سفر خلیل زاد به پاکستان و دیدار وی با مختلف پاکستان از جمله عمران خان نخست وزیر پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان بسیار مفید و موثر بود.

زلمی خلیل زاد علاوه بر دیدار با مقامات پاکستان، با سفیران کشورهای مختلف در اسلام آباد نیز دیدار داشت و زلمی خلیل زاد در جریان سفر به پاکستان بار دیگر بر عزم آمریکا برای حل سیاسی بحران افغانستان تاکید کرد

بر اساس بیانیه سفارت آمریکا در اسلام آباد هدف برقراری مذاکرات این است که افغانستان هیچگاه برای مقاصد تروریستی استفاده نشود و پایان یافتن جنگ 40 ساله افغانستان به نفع تمام کشورهای منطقه خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است زلمی خلیل زاد پس از اتمام دومین سفرش پاکستان، با یک هواپیمای خصوصی راهی کابل شده است و قرار است در آنجا در خصوص موضوعات مختلف با مقامات افغانستان دیدار و گفتگو نماید.

لازم بذکر است زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار نمود و در خصوص مسائل مختلف منطقه از جمله حل سیاسی بحران افغانستان از طریق مذاکره به گفتگو پرداخت.

زلمی خلیل زاد در این دیدار،پیام صلح و آرزوی موفقیت رئیس جمهور آمریکا را عمران خان نخست وزیر پاکستان رساند.

وی گفت: مقامات آمریکا خواهان افزایش همکاری با پاکستان در زمینه بحران افغانستان هستند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار اظهار داشت: پاکستان خواهان برقراری ثبات و امنیت در افغانستان است و حامی حل سیاسی بحران افغانستان است.

ارسال نظر

 
1