خبر فوری

 
 
بیانیه زلمی خلیل زاد پس از دیدار با مقامات وزارت خارجه پاکستان
کد خبر :2056932744

13:55 1398/02/10


برچسب ها : آمریکا, ایلس ویلز, پاکستان, زلمی خلیل زاد, مذاکرات صلح, وزارت امور خارجه پاکستان,

در این بیانیه با تاکید مجدد بر حل مسئله افغانستان گفته شده است که اکنون فرصت بسیاری مناسبی برای حل موضوع افغانستان است و کشورهای همسایه باید نقش کلیدی خود در این خصوص را ایفا نمایند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بیانیه ای را در خصوص دیدار خود اخیر و ایلس ویلز معاون وزیر خارجه ایالات متحده با مقامات وزارت خارجه پاکستان صادر نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده در این بیانیه با تاکید مجدد بر حل مسئله افغانستان گفته شده است که اکنون فرصت بسیاری مناسبی برای حل موضوع افغانستان است و کشورهای همسایه باید نقش کلیدی خود در این خصوص را ایفا نمایند.

طبق این بیانیه «پاکستان حمایت کامل خود را از مذاکرات افغان-افغان اعلام نمود»، در ادامه این بیانیه بر ضرورت هموار سازی مراحل بازگشت مهاجران افغان به سرزمینشان نیز تاکید شده است.

زلمی خلیل زاد در این بیانیه از بررسی موضوعات مربوط به روابط سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک میان پاکستان و آمریکا نیز خبر داد و گفت: درخواست برگزاری نشست پیش از موعد برای بررسی چارچوب توافقنامه تجارت و سرمایه گذاری مطرح گردید و دو کشور برای برگزاری نشست بین المللی در 12 اردیبهشت ماه در اسلام آباد به توافق رسیدند و در خصوص ادامه همکاری ها در زمینه مناسبات دوجانبه و روند صلح افغانستان متفق شدند.

ارسال نظر

 
1