خبر فوری

 
بیانیه دادگاه هند برای دستگیری دو سپهبد ارتش پاکستان
کد خبر :1152730658

18:58 1397/11/15


برچسب ها : ارتش, پاکستان, هند, هندوستان,

دادگاه بمبئی هندوستان علیه دو تن از ژنرال های ارتش پاکستان به نام های سپهبد عبدالرحمن پاسا و سپهبد اقبال به دلیل همکاری آنها در حمله به بمبئی برای دستگیری آنها بیانیه ای صادر کرده است.


 

به گزارش راز نیوز، دادگاه بمبئی هندوستان علیه دو تن از ژنرال های ارتش پاکستان به نام های سپهبد عبدالرحمن پاسا و سپهبد اقبال به منظور دستگیری آنها بیانیه ای صادر کرده است. در حالی که ژنرال پاسا بازنشست نیروی ارتش پاکستان است، اما ژنرال اقبال همچنان در حال ادامه فعالیت در سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI است. اطلاعات مذکوره توسط تروریست گروه لشکر طیبه به نام دیوید هدلی در دادگاه آمریکایی ابراز داشته شده است. وی متولد آمریکا و عضو فعال گروه تروریستی لشکر طیبه بوده است. هند، دو سپهبد ارتش پاکستان را در لیست متهمین تحت تعقیب خود درج کرده است. چنین صحبت هایی در زمان برگزاری جلسه دادگاه یکی دیگر از تروریست های لشکر طیبه به نام زیب الدین انصاری در دادگاه هند بیان شده است.

گفتنی است اطلاعات دو ژنرال ارتش پاکستان توسط دیوید هدلی که هم اکنون در زندان آمریکا است، به نیروهای آن داده شد.
یکی از خبرگزاری های هند در رابطه با اظهارات هدلی نوشته است که بیانات و اعتراف های وی در رابطه با حمله گروه تروریستی لشکر طیبه به هندوستان نشان دهنده حمایت و پشتیبانی ارتش پاکستان از آن گروه است.
هدلی در اعتراف های خود از حضور دو سپهبد ارتش پاکستان در جلسه خصوصی جمع آوری اطلاعات هدف ( بمبئی) به منظور بررسی اطلاعات شناسایی حضور داشتند. در این جلسه نمایندگانی از گروه لشکر طیبه با نام های ساجد میر، ابو خفا و زکی الرحمن لکهوی شرکت کردند.

قابل ذکر است که هدلی تروریست لشکر طیبه که در حال حاضر در زندان ایالات متحده آمریکا به سر می برد، پس از سفری کوتاه به بمبئی در شهریور ماه سال 1385، در بازگشت خود از این سفر تصاویری از هتل ' تاج' که هدف حمله این گروه قرار داشت را به ژنرال اقبال ارائه کرد.

هدلی افزود : ژنرال اقبال اطلاعاتی در رابطه با مرکز تحقیقات اتمی و یکی دیگر از مراکز هند را نیز از من درخواست کرده بود. ژنرال اقبال همچنین به من مبلغ 25 هزار دلار به منظور اجیر کردن جاسوسی در هند و 80هزار دلار برای دستیابی به اطلاعات مهم کشور هند را نیز داده بود.

ارسال نظر

 
1