خبر فوری

 
 
بیانیه ارتش آزادی بخش بلوچستان طی حمله روز گذشته علیه ساختمان بورس اوراق بهادار در کراچی
کد خبر :2135603233

16:25 1399/04/10


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچستان, سازمان بورس اوراق بهادار پاکستان, شبه نظامیان بلوچ, کراچی,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای مسئولیت حمله روز گذشته شبه نظامیان بلوچ علیه ساختمان بورس اوراق بهادار در کراچی را برعهده گرفت و تصریح داشت: هدف از این حمله، هدف قرار دادن اقتصاد پاکستان بود که بر پایه های استثمار و نسل کشی 72 ساله ملت بلوچ شکل گرفته است .


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای مسئولیت حمله روز گذشته شبه نظامیان بلوچ علیه ساختمان بورس اوراق بهادار در کراچی را برعهده گرفت و تصریح داشت: روز دوشنبه فدائیان تیپ مجید ارتش آزادی بخش بلوچ طی حمله به ساختمان بورس اوراق بهادار پاکستان در کراچی، تعدادی از نیروهای امنیتی را به هلاکت رساندند که ارتش آزادی بخش بلوچ BLA مسئولیت این حمله را برعهده می گیرد.

وی طی بیان علت این عملیات، گفت: هدف از این حمله، هدف قرار دادن اقتصاد پاکستان بود. اقتصاد پاکستان بر پایه های استثمار و نسل کشی 72 ساله ملت بلوچ شکل گرفته است که بورس کراچی نیز سمبل و نشانه این اقتصاد استثماری است. فدائیان تیپ مجید با ضربه زدن به ستون فقرات اقتصاد پاکستان  حامل این پیام بودند که اقتصادی که توسط دشمن با هزینه غارت و خون بلوچ ها ساخته می شود به همان مقدار که پاکستان آن را امن تصور می کند، نیست و شبه نظامیان بلوچ توانایی و قدرت هدف قرار دادن آن را دارند و می توانند کمر این اقتصاد را بشکنند. نه تنها پاکستان اشغالگر در غارت منابع سرزمین بلوچ نقش دارد، بلکه کشور چین نیز در این روند به طور مستقیم دست دارد. ما قبل از این به چین هشدار داده بودیم تا استثمار و غارت بلوچستان و از اهداف توسعه پسندانه خود در این سرزمین دست بردارد، فدائیان تیپ مجید قبل از این هیئت مهندسان چینی در دالبندین، کنسولگری چین در کراچی و هیئت چینی در هتل پی سی گوادر را هدف قرار داده اند. اما با این وجود چین به پروژه های استثماری خود در بلوچستان ادامه می دهد. بورس اوراق بهادار شانگهای چین و بورس شنزن و بورس مالی آینده چین در بورس کراچی 40% درصد سهم دارند. این حمله نه تنها به منافع اقتصادی پاکستان بلکه حمله به منافع اقتصادی چین در پاسخ به برنامه های بهره برداری چین در بلوچستان است و هشداری است مبنی بر اینکه اگر چین همچنان در بهره برداری منابع بلوچ و نسل کشی بلوچ با پاکستان همکاری خود را ادامه دهد، حملات شبه نظامیان بلوچ علیه منافع آن افزایش خواهند یافت.

سخنگو افزود: در این حمله، فدائیان تیپ مجید با اسامی سلمان ملقب به نوتک فرمانده عملیات ساکن مند تربت، سلیم بلوچ ملقب به مسلم ساکن دشت تربت، شهزاد بلوچ ملقب به کوبرا ساکن پروم پنجگور و سراج کمگر معروف به یاگی ساکن شاپک تربت نقش داشتند. چهار فدائی به عنوان یک ستاره درخشان در تاریخ مقاومت بلوچ خواهند درخشید.

وی خاطر نشان کرد: سازمان به صورت واضح بیان می کند که هدف قرار دادن شهروندان غیر نظامی جزئی از فلسفه جنگی ما نیست و برخلاف دشمن غیر متمدن، میزان موفقیت ما هدف قرار دادن مستقیم نمادهای استثمارگر سیستم اشغالگر به جای هدر دادن بیشترین زندگی انسانها است. به همین منظور به تیم مهاجم دستور داده شده بود که تنها افراد مسلح نظامی را هدف قرار دهند و مراقب شهروندان معمولی باشند و همچنین در عملیات از مقدار مواد منفجره ای استفاده نکنند که طی آن شهروندان معمولی قربانی آن شوند. به همین منظور تاریخی را برای حمله انتخاب کردیم که محوطه ساختمان بورس کراچی تقریبا خالی از مردم باشد. هدف از حمله به سنبل اقتصاد پاکستان و چین رساندن پیامی مبتنی بر اینکه این دو قدرت استثمارگر بوده و در قتل و غارت بلوچستان نقش دارند، به گوش جهانیان بود. و اینکه ملت بلوچ نه تنها این اشغال را نمی پذیرد بلکه هیچگونه توافق استثماری آنان را نیز قبول ندارد. تیم استشهادی رسالت خود را با موفقیت و حداقل خسارت به جان شهروندان با موفقیت انجام داد.

جیئند بلوچ در ادامه دو قوم سند و بلوچ را برادر توصیف کرد و گفت: ما هزاران سال تاریخ مشترک داریم و در حال حاضر دو قوم برای آزادی سرزمین های خود در حال مبارزه با پاکستان هستند. دو قوم در این نبرد همواره همکاریهایی با یکدیگر داشته اند. قوم سند قطعا در حمله امروز به طور خاص با فدائیان بلوچ برای انجام عملیات همکاری داشته اند که این همکاری نشان دهنده روابط برادرانه تاریخی میان دو ملت است. بی ال ای به صورت شفاف و و اضح ابراز می دارد که تا آزادی کامل بلوچستان، حملات ما علیه نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان منافع اقتصادی نظامی و استثماری آن و چین که باعث ثبات و طولانی شدن اشغال و بهره برداری پاکستان از منابع بلوچستان می شود، ادامه خواهد یافت. جوانان بلوچ با تکیه بر فلسفه ایثار آماده اند تا در قالب تیپ مجید حملات ویرانگری را انجام دهند. در صورتی که پاکستان به اشغال و چین به نقشه های استثماری خود در بلوچستان پایان ندهند، حمله بعدی تیپ فدائیان بلوچ علیه شاه رگ های این کشور ها خواهد بود.

 

بخوانید: کراچی: حمله افراد مسلح به سازمان بورس اوراق بهادار پاکستان

ارسال نظر

 
1