خبر فوری

 
 
بیانات وزیر امور خارجه چین و عاصم سلیم باجوا در همایش 70 سالگی همکاری بین پاکستان و چین
کد خبر :23441986

19:38 1400/04/16


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پک, روابط پاکستان و چین, روابط دوجانبه, وانگ ژی, وزیر امور خارجه چین,

وانگ ژی وزیر امور خارجه چین در همایش 70 سالگی همکاری دو جانبه بی نظیر بین پاکستان و چین در روز چهارشنبه بیان کرد: چین و پاکستان به اصول چند جانبه متعهد هستند و همچنین از حضور شخص ثالث در پروژه سی پک استقبال خواهد شد.


 

چین : به گزارش راز نیوز | وانگ ژی وزیر امور خارجه چین در همایش 70 سالگی همکاری دو جانبه بی نظیر بین پاکستان و چین در روز چهارشنبه بیان کرد: چین و پاکستان به اصول چند جانبه متعهد هستند و همچنین از حضور شخص ثالث در پروژه سی پک استقبال خواهد شد.

وی افزود : چین و پاکستان به شدت به یکدیگر احتیاج دارند، همچنین چین و پاکستان باید همکاری استراتژیک خود را برای گسترش بیشتر روابط دوجانبه در روزهای آینده تقویت کنند.

وی ادامه داد: پاکستان و چین با هم همکاری خواهند کرد تا صلح جهانی را ترویج دهند و مشتاق همکاری های چند ملیتی در این زمینه هستند.

از سوی دیگر، عاصم سلیم باجوا رئیس سازمان سی پک در پاکستان گفته است كه پروژه سی پک اولویت اصلی ماست. اکنون وارد بخش دوم از پروژه سی پک شده ایم، همچنین کار بر روی پروژه ها متوقف و یا کند نشده و اطمینان سرمایه گذاران چینی همیشه در حال افزایش است.

عاصم سلیم باجوا در ادامه گفت: من بر هر پروژه سی‌پک شخصا نظارت میکنم، و همچنین در حال بررسی موارد عملیاتی هستیم ، در همین حال 1200 شغل در پروژه فاز یک پروژه سی پک بوجود آمده است ، کرونا یک آزمون بزرگ برای پروژه سی پک بود که با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

عاصم سلیم باجوا بیان کرد: پاکستان و چین در حال ایجاد یک شبکه مشترک از طریق کشاورزی ، علم و فناوری هستند. همچنین چینی ها از نخست وزیر خواستند در مناطق اقتصادی به آنها زمین بدهد. بندر گوادر نیز تأثیر زیادی در اقتصاد ملی و محلی دارد. در مسیرهای غربی بلوچستان، مشکلات اشتغال وجود دارد. در همین حال پیوند اسلام آباد به کویته ، خوزدار به سند ، فقر را کاهش داده و و با سرمایه گذاری چین میتوان موسسات حرفه ای برای ماهیگران فراهم کرد.

ارسال نظر

 
1