خبر فوری

 
 
بی ال ای: یک عامل ارتش را در کیچ به هلاکت رسانده و یک دکل مخابراتی را در قلات منهدم کردیم
کد خبر :2001581088

09:45 1401/12/21


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, انهدام دکل مخابراتی, پذیرش مسئولیت حمله, تربت, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, کیچ,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان BLA در بیانیه ای مسئولیت دو عملیات مختلف در کیچ و قلات را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچستان BLA در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولیت دو عملیات مختلف در کیچ و قلات، اظهار داشت: فدائیان سازمان در این حملات یک عامل ارتش اشغالگر پاکستان را به هلاکت رسانده و یک دکل مخابراتی را منهدم کردند.

به گفته وی: شبه نظامیان سازمان مورخه 18 فوریه 2023 (29 بهمن) حین گشت در منطقه کیلکور در کیچ، دو نفر مشکوک به نام های بهرام و علی جان را دستگیر کرده بودند، بهرام در بازجویی اعتراف کرد که می خواست در کسوت شبه نظامیان بلوچ وارد سازمان های آزادی خواه بلوچ شود.

بهرام در ادامه اعترافاتش گفت که او از مدتی طولانی برای ارتش پاکستان به عنوان جاسوس و عامل در منطقه فعالیت می کرد، و به گفته ارتش، سعی داشت با ورود به سازمان های آزادی خواه بلوچ، جاسوسی کند. او همچنین اعتراف کرده است که علاوه بر جاسوسی شبه نظامیان بلوچ در تربت و اطراف آن، در ربوده شدن دو نوجوان بلوچ از تربت توسط نیروهای امنیتی نیز نقش داشته است.

سخنگوی بی ال ای بیان داشت: دادگاه ملی بلوچ پس از اعترافات بهرام، او را به دلیل ارتکاب جرم خیانت ملی محکوم به اعدام کرد که روز 10 مارس (19 اسفند) این حکم در منطقه دندار از کیچ با شلیک جوخه تیرانداز اجرایی و مجرم کشته شد. دادگاه ملی حکم خود در مورد شخص دیگر دستگیر شده را به زودی اعلام خواهد کرد.

جیئند بلوچ سخنگوی این سازمان تجزیه طلب در ادامه بیانیه تصریح داشت که شبه نظامیان مورخه 8 مارس (17 اسفند) یک دکل مخابراتی شرکت UPhone واقع در منطقه نیمر کند در قلات را با نصب مواد منفجره منهدم کردند.

سخنگو اظهار داشت که دکل مذکور یکی از دکل های ارتباطی است که توسط نیروهای اشغالگر (ارتش پاکستان) برای منافع خود در منطقه شور پارود و اطراف آن نصب شده بود. حملات ما تا خروج کامل نیروهای اشغالگر ارتش پاکستان از سرزمین بلوچ ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1