خبر فوری

 
 
بی ال اف: یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان را به ضرب گلوله در تربت به قتل رساندیم
کد خبر :1688946377

11:22 1402/04/15


برچسب ها : ارتش پاکستان, تیراندازی, جاسوس ارتش, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جوخه مرگ, سرگرد گهرام بلوچ, شهر تربت, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ,

جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه ای از قتل یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان در منطقه تربت خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه ای از قتل یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان در منطقه تربت خبر داد.
بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) در این بیانیه اعلام داشت: فداییان بلوچ ما سه شنبه شب ۱۳ تیر ماه طی یک عملیات مبتنی بر اطلاعات محرمانه در منطقه آبسر شهر تربت مرکز شهرستان کیچ یک عضو جوخه مرگ تحت حمایت ارتش پاکستان به نام زُل خان فرزند نور احمد ساکن منطقه شاپک را با تیراندازی به قتل رساندند و اسلحه کلاشینکف وی را نیز ضبط کردند.


وی افزود: زُل خان فرزند نور احمد یکی از عناصر مهم سازمان اطلاعات پاکستان(ISI)  بود که به دستور ارتش پاکستان در شهادت و ربایش مردم بی گناه بلوچ و تعرض به حریم خانه ها نقش و مشارکت داشت. وی علاوه بر این در چندین عملیات ارتش تروریست پاکستان علیه فداییان بلوچ حضور و مشارکت داشت.
سرگرد گهرام بلوچ خاطرنشان کرد: وی در دسامبر ۲۰۱۷ مبارزان بلوچ را در منطقه سامی کور مورد حمله قرار داد که در نتیجه آن یکی از یاران ما زخمی شد، در آوریل ۲۰۱۸ نیز وی در شهادت یاران ما در منطقه عومری کهن به صورت مستقیم مشارکت داشت، همچنین در درگیری مورخه هشتم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ وی به همراه جوخه مرگ خود حضور داشت، در این درگیری دو تن از فداییان ما به نام های شهید یحیی و شهید شعیب به شهادت رسیدند. وی علاوه بر این مرتکب جنایات مختلف ضد حقوق بشر همچون ربودن دو زن بلوچ از بندر گوادر به بهانه بازجویی، اذیت و آزار اعضای خانواده افراد ربوده شده و ربایش آنان به بهانه های مختلف بود.
سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان تصریح کرد: این فرد به دلیل مشارکت با ارتش پاکستان در جنایت علیه مردم بلوچ، نقش داشتن در آسیب های اجتماعی و جرم جاسوسی در تیررس اهداف ما قرار داشت.
وی افزود: فداییان بلوچ ما شب گذشته طی عملیاتی این جاسوس وابسته به ارتش پاکستان را به ضرب گلوله به هلاکت رساندند و اسلحه کلاشینکف وی را نیز ضبط نمودند.
سرگرد گهرام بلوچ در پایان تصریح کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت قتل زُل خان دلال حکومتی را بر عهده می‌گیرد، عناصر شریک در سرکوب های حکومتی و عواملی که در مسیر نبرد ملی آزادی مانع شوند تحت هیچ شرایطی بخشیده نخواهند شد.

ارسال نظر

 
1