خبر فوری

 
 
بی ال اف: به شهدای درگیری کیلکور ادای احترام می کنیم
کد خبر :245450340

13:00 1402/01/28


برچسب ها : BLF, بلوچستان پاکستان, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF در بیانیه ای با اشاره به سه شبه نظامی کشته شده این گروه تجزیه طلب طی درگیری با ارتش پاکستان در پنجگور، اظهار داشت که سازمان به شهدا ادای احترام می کند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF در بیانیه ای با اشاره به سه شبه نظامی کشته شده این گروه تجزیه طلب طی درگیری با ارتش پاکستان، تصریح داشت : مورخه 13 آوریل / 24 فروردین، ارتش اشغالگر پاکستان تلاش کرد در منطقه جکی از کیلکور شهرستان پنجگور، شبه نظامیان سازمان را متوقف و محاصره کند، که این امر منجر به آغاز درگیری میان شبه نظامیان ما و نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان شد، طی این درگیری 3 شبه نظامی سازمان به نام های قمبر بلوچ، ظهیر بلوچ و اختر بلوچ شهید و تعداد زیادی از نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان نیز کشته و زخمی شدند.

وی افزود: با وجود اعزام نیروهای کمکی ارتش و پیاده کردن کماندوهای ارتش توسط هلیکوپتر در این نقطه، شبه نظامیان ما با بروز بهترین استراتژیک از خود، موفق به شکستن محاصره شدند.

سخنگو با اشاره به کشته شدگان این سازمان تجزیه طلب، اظهار داشت که قمبر معروف به شهاب فرزند ولد خامجان ساکن اسپیتن گرزامران، ظهیر معروف به حمل فرزند فقیر جان ساکن بل کیلکور و اختر معروف به سراج فرزند محمد ساکن چوتین کیلکور از شهدای ما هستند که در این درگیری با شجاعت و تکنیک با ارتش پاکستان جنگیدند و مابقی همرزمان خود را در خارج شدن از محل درگیری کمک کردند.

سرگرد گهرام بلوچ اظهار داشت که شهید قمبر بلوچ، دو ماه قبل به طور رسمی وارد مقاومت مسلحانه بلوچ شده بود. او پیش از این به عنوان یک همدرد مشغول خدمت رسانی بود. چندین نفر از خانواده او توسط ارتش پاکستان به شهادت رسیده اند که می توان به شهید محمد جان معروف به بابا درویش، شهید شیهک ملقب به ناکو تلانگ و شهید سپاهان بلوچ اشاره کرد که با دادن قربانی در مسیر مقاومت مسلحانه برای آزادی بلوچستان به شهادت رسیده اند. عموی قمبر بلوچ به نام رفیق فرزند عمر در سال 2013 میلادی توسط نهادهای امنیتی پاکستان دستگیر و مفقود شد و به مدت 7 سال مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت و در سال 2020 میلادی آزاد شد. یکی از جوانان این خانواده به نام چاکر فرزند مجید توسط نهاد های اطلاعاتی دستگیر و ضمن شکنجه او را مجبور به فعالیت علیه مقاومت بلوچ (شبه نظامیان بلوچ) کردند که او پس از آزادی، خود کشی کرد.

سخنگوی این سازمان تجزیه طلب اظهار داشت که شهید ظهیر و اختر بلوچ نیز در سال جاری به طور رسمی وارد مقاومت مسلحانه شدند و پیش از این به عنوان یک همدرد مشغول انجام وظیفه بودند.

وی تصریح داشت که ما به شهدا افتخار و ادای احترام می کنیم و عزم خود برای رساندن ماموریت آزادی بلوچستان به نتیجه غایی را ابراز می داریم.

ارسال نظر

 
1