خبر فوری

 
 
بپن راوت: هرگونه پیشامد بدی از سوی ارتش پاکستان با واکنش تنبیهی دفع خواهد شد
کد خبر :2034482658

19:00 1398/04/23


برچسب ها : ارتش, پاکستان, هند,

بپن راوت فرمانده کل ستاد ارتش هند طی سخنرانی در سمینار برگزار شده در دهلی‌نو درخصوص گذشت 20 سال از جنگ میان دو کشور هند و پاکستان در منطقه کارگل گفت: هرگونه پیشامد بدی از سوی ارتش پاکستان را با واکنش تنبیهی دفع خواهیم نمود و درصورت هرگونه اقدام تروریستی یا افراط گرایانه ای از سوی پاکستان عواقب بدی برای این کشور خواهد داشت.


دهلی‌نو: به گزارش راز نیوز، بپن راوت فرمانده کل ستاد ارتش هند طی سخنرانی در سمینار برگزار شده در دهلی‌نو درخصوص گذشت 20 سال از جنگ میان دو کشور هند و پاکستان در منطقه کارگل گفت: هرگونه پیشامد بدی از سوی ارتش پاکستان را با واکنش تنبیهی دفع خواهیم نمود و درصورت هرگونه اقدام تروریستی یا افراط گرایانه ای از سوی پاکستان عواقب بدی برای این کشور خواهد داشت.
قابل ذکر است در سال 1999 میلادی جنگ سه ماهه ای میان دو کشور پاکستان و هند در منطقه کارگل انجام شد. موضع نخست پاکستان در این رابطه این بود که این عملیاتی از سوی جنگجویان و مجاهدان کشمیری بوده اما پس از مدتی با افشای حقایق این امر به اثبات رسید که ارتش پاکستان در برنامه ریزی و اجرای جنگ نقش داشته است.

ژنرال بپن راوت افزود، نیروهای مسلح هند آماده برای دفاع از امنیت ملی هستند و نباید در این رابطه هیچ گونه سوء تفاهمی پیش آید، چون درصورت پیشامد بد، پاسخ دندان شکن خواهیم داد. جنگ های آینده به دلیل تکنولوژی و اینترنت بیشتر ناگهانی و سرشار از خشونت خواهند بود.
براساس گزارش خبرگزاری "هندوستان تایمز"، فرمانده ستاد ارتش هند خطاب به نیروهای خود از آماده بودن برای جنگ همه جانبه گفت. به گفته وی، افزایش عناصر غیر دولتی و تکنولوژی مدرن موجب تغییر انواع مبارزات شده است. اینترنت و هوا فضا نقش مهمی در جنگ های آینده ایفا خواهند کرد.
وی در ادامه بیانات خود خاطر نشان کرد، ارتش هند درحال عبور از روند تغییرات است و ایجاد بخش های فضایی، نیروی ویژه و سایبر بخشی از این تغییرات هستند. عملیات خارج از محدوده های مرزی برای پاسخ به حمله ای که علیه پایگاه "تیپ اری" در سال 2016 و عملیات هوایی سال جاری در منطقه بالا کوت پاکستان در پاسخ به حمله انجام شده در کشمیر، نشان دهنده قدرت ارتش هند است.

ارسال نظر

 
1