خبر فوری

 
 
بوریس جانسون مهمان ویژه در مراسم روز جمهوری هند خواهد بود
کد خبر :1313193548

16:44 1399/09/25


برچسب ها : بوریس جانسون, دومینیک راب, روز جمهوری هند, نخست وزیر انگلیس, هند و بریتانیا,

بوریس جانسون نخست وزیر آشفته موی انگلیس، ماه آینده به عنوان مهمان ویژه در مراسم روز جمهوری هند در دهلی نو حضور خواهد یافت، این دومین مقام ارشد انگلیس خواهد بود که پس از آزادی هند در مراسم روز جمهوری این کشور حضور می یابد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| بوریس جانسون نخست وزیر آشفته موی انگلیس، ماه آینده به عنوان مهمان ویژه در مراسم روز جمهوری هند در دهلی نو حضور خواهد یافت، این دومین مقام ارشد انگلیس خواهد بود که پس از آزادی هند در مراسم روز جمهوری این کشور حضور می یابد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزیر امور خارجه انگلیس امروز طی بیانیه ای خبر داد: بوریس جانسون دعوت دولت هند مبنی بر شرکت در مراسم روز جمهوری هند را پذیرفته است، ما این دعوت را افتخاری بزرگ برای خود می دانیم.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز طی پیامی در این زمینه ابراز داشت: از سفر سال آینده خود به هند بسیار خرسندم و آن را گامی بزرگ جهت تقویت مناسبات دوجانبه می دانم، این سفر در دستیابی به اهداف تعیین شده من و نخست وزیر هند کمک خواهد نمود.

سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز طی پیامی حضور نخست وزیر انگلیس در برنامه ها و مراسمات به مناسبات روز جمهوری هند را باب جدیدی در روابط دوستانه هند و انگلیس عنوان نمود.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس که صبح امروز در سفری چهار روزه وارده دهلی شده است نیز از دعوت بوریس جانسون از نخست وزیر هند برای شرکت در اجلاس سران جی7 خبر داده است.

وزیر امور خارجه انگلیس ابراز داشت: خوشحالم که نخست وزیر بوریس جانسون از مودی نخست وزیر هند برای شرکت در اجلاس سال آینده سران جی 7 دعوت نموده است، نخست وزیر انگلیس همچنین دعوت سخاوتمندانه هند را برای شرکت در جشن روز جمهوری در ژانویه پذیرفته است که این یک افتخار بزرگ است.

ارسال نظر

 
1