خبر فوری

 
بودجه 700 میلیون دلاری بانک جهانی برای پروژه نیروگاه برق داسوی پاکستان
کد خبر :1737245298

16:37 1399/01/14


برچسب ها : پاکستان و بانک جهانی, نیروگاه برق,

هیئت مدیره دفتر بانک جهانی در اسلام آباد در گفتگوی مطبوعاتی از تصویب عرضه بودجه 700 میلیون دلاری برای مرحله نخست پروژه نیروگاه برق داسو خبر داد که به پاکستان این امکان را می دهد تا انرژی کم هزینه و تجدید پذیر را برای تامین برق مقرون به صرفه برای میلیون ها مصرف کننده فراهم کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت مدیره دفتر بانک جهانی در اسلام آباد در گفتگوی مطبوعاتی از تصویب عرضه بودجه 700 میلیون دلاری برای مرحله نخست پروژه نیروگاه برق داسو خبر داد که به پاکستان این امکان را می دهد تا انرژی کم هزینه و تجدید پذیر را برای تامین برق مقرون به صرفه برای میلیون ها مصرف کننده فراهم کند. براساس گزارش خبری، این کمک بانک جهانی در قبال پاکستان درحالی صورت گرفته است که این بانک به همراه دولت فدرال و ایالتی پاکستان در تلاش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در پاکستان است.

بودجه اضافی برای تکمیل مرحله نخست نیروگاه برق داسو تامین اعتبار خط انتقال را تامین می کند که با تولید 2160 مگاوات ظرفیت در امتداد رودخانه ایندوس تولید می شود. برنامه گسترش فاز دوم این ظرفیت را به 4320 مگاوات افزایش می دهد و داسو را به بزرگترین نیروگاه آبی در پاکستان تبدیل می کند.

ایلنگو پیتچاموتو مدیر کشوری بانک جهانی برای پاکستان، گفت: بخش انرژی پاکستان در نظر دارد شبکه ملی را از سمت سوخت های پرهزینه و غیر تجدید پذیر به سوی انرژی های تجدید پذیر و ارزان سوق دهد. با اصلاحات در ساختار تعرفه، پروژه نیروگاه برق داسو منجر به کاهش واردات سوخت و تنش کسری حساب جاری در کشور می شود.

گفتنی است این پروژه به کاهش هزینه های کلی تولید برق در پاکستان کمک خواهد کرد و آن را برای میلیون ها خانوار مصرف کننده برق و بخش های تولیدی و کشاورزی مقرون به صرفه تر می کند.

ارسال نظر

 
1