خبر فوری

 
 
بهبودی روابط پاکستان و آمریکا
کد خبر :1807237197

16:20 1397/11/02


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, قطر, مذاکرات,

محمود قریشی : وضعیت روابط آمریکا و پاکستان رو به بهبودی است. کنفرانس خبری سناتور آمریکایی گراهام منعکس کننده بهبودی این روابط است.


 

به گزارش راز نيوز، وزیر امور خارجه پاکستان شاه‌ محمود قریشی طی مصاحبه مطبوعاتی با موفقیت آمیز خواندن نظریه دوستی عمران خان نخست وزیر این کشور با تمامی کشور ها گفت : شاهد پیشرفت مثبتی در روابط با قطر پس از کشورهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی هستیم.

وی از ضمانت این کشور در رابطه با مسئله تغذیه گفت و ابراز داشت : پاکستان توانایی فراهم کردن میوه ها، سبزیجات و محصولات لبنی را دارد. در بحران کنونی توانستیم مواد غذایی قطر را به خوبی فراهم کنیم.

محمود قریشی اظهار داشت که پیشنهاد زیرساخت بخش کشاورزی را به قطر خواهیم داد، پاکستان می تواند سالانه ميلياردها دلار کالای کشاورزی را به قطر صادر کند.
وی طی بیانات خود در رابطه با تنش های بوجود آمده در روابط میان پاکستان و آمریکا گفت : وضعیت روابط رو به بهبودی است. کنفرانس خبری سناتور آمریکایی گراهام منعکس کننده بهبودی این روابط است.

وی با اشاره به مواضع انتقادی مقامات آمریکایی از کشور پاکستان ابراز داشت، آنهایی که تا چندی پیش انگشت اتهام به سوی پاکستان دراز می کردند، هم اکنون از کلمات مثبت برای این کشور استفاده می کنند. در حا حاضر شاهد خواسته ترامپ در خصوص دیدار وی با نخست وزیر عمران خان هستیم.

وی افزود، سناتور آمریکایی لنزی گراهام به طور آشکار به روابط استراتژی آمریکا و پاکستان اشاره کرده است، این سناتور نیز ابراز داشته است که حل مسئله افغانستان با جنگ پایان نخواهد یافت. در حال حاضر کل دنیا نیز با تقدیر از زحمات پاکستان برای صلح در افغانستان اعتراف می کند که تنها راه حل مشکل افغانستان راه حل سیاسی است.

محمود قریشی با مشترک خواندن امنیت و استحکام افغانستان گفت : به تلاش های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد. کشورهای همسایه برای حل مشکل افغانستان باید نقش خود را ایفا کنند، ملت افغانستان نیز با به فراموشی سپردن سختی ها و مشکلات گذشته ، باید به آینده خود فکر کند.
وی افزود، درصورت یکسان نبودن تفکر ملت افغانستان، کار ما نیز در زمینه برقراری صلح در این کشور سخت تر خواهد شد، باید همه در این زمینه تلاش کنیم.

ارسال نظر

 
1