خبر فوری

 
به قدرت مند های جهان باج نمی دهیم
کد خبر :1765847685

14:44 1397/05/28


برچسب ها : آمریکا, تحریم, ترامپ, ترکیه,

آنکارا : رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوان آمریکا رو مورد نقد خود قرار داد و مدر مخاطب با آمریکا گفت : ما به قدرت مند های جهان باج نخواهیم داد.


به قدرت مند های جهان باج نمی دهیم

 

آنکارا : رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوان آمریکا رو مورد نقد خود قرار داد و در مخاطب با آمریکا گفت : ما به قدرت مند های جهان باج نخواهیم داد.

 

رئیس جمهور ترکیه در پایتخت آنکارا گفت : ترکیه از ایالات متحده نمی ترسد، بعضی از سیاست مدار ها مارا از سختی های زندگی ، بیکاری و اشتغال ، تحریم ها و ارزش اقتصادی پول می ترسانند، در حالی که ما با آنها مقابله خواهیم کرد و زور گویی آمریکا برای ما هیچ اهمیتی ندارد.

 

وی افزود : کسانی که به شرکای استراتژیک می گویند ما را یک هدف استراتژیک می سازیم، اما ما مقابل آنها خواهیم ایستاد، ما به آنها گفته ایم که با این چالش مبارزه خواهیم کرد .

 

به یاد داشته باشیم که بعد از دستگیری کشیش آمریکایی اندرو و برینسن درسال 2016 ، روابط آمریکا و ترکیه بیسار پیچیده شده و دشمنی هایی بین این دو کشور ایجاد شد ، از جمله پول و اقتصاد ترکیه پس از تحریم های اخیر توسط ایالات متحده تحمیل شده است  و ارزش پول محلی ترکیه در مقایسه با دلار، 38 درصد کاهش یافته است.

 

ایالات متحده بیشتر تهدید کرده است که اگر زندانی در ترکیه آزاد نشود، تحریم اقتصادی بیشتری برای آنکارا اعمال خواهد شد زمانی که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترومپ خواستار آزادی یک کشیش در پیام توییتر شد.

ارسال نظر

 
1