خبر فوری

 
 
به دام افتادن قاچاقچیان سلاح های نظامی از بریتانیا و آمریکا به پاکستان
کد خبر :549014024

23:02 1398/04/06


برچسب ها : پاکستان, پنجاب, فرودگاه لاهور, قاچاق اسلحه, لاهور,

چند ماه گذشته فرودگاه لاهور پاکستان، گروهی را دستگیر کرد که در حال قاچاق سلاح های نظامی از بریتانیا به پاکستان بودند و مقامات گمرک و اطلاعات پاکستان در این رابطه درحال گفتگو با کشورهای مبدا هستند که چگونه باوجود اسکنرهای قوی ، این قاچاق صورت گرفته است.


لاهور: به گزارش راز نیوز، چند ماه قبل، مقامات گمرکی فرودگاه لاهور جعبه هایی حاوی سلاح های جنگی که از بریتانیا به پاکستان قاچاق شده بودند، به همراه مجوز واردات بوگاس جعلی را کشف کردند. گروه، از اهالی فیصل آباد بوده و سلاح ها را در ایالات سند و پنجاب می فروختند. محسن نواز، فرد دستگیر شده طی بازجویی به انجام قاچاق سلاح های جدید از مدت زمان طولانی از مبدا بریتانیا و آمریکا خبر داد.
طبق گفته منابع آگاه بازار سلاح فروشی ایالت پنجاب، نامبرده بیشتر فشنگ سلاح های دور برد و سکه ای که بر روی نوک پوکه فشنگ ها قرار می‌گیرد را قاچاق می‌کرد و آنها را به قیمت هزار یا دو هزار روپیه به فروش می‌رساند. وی همچنین گلوله هایی که قادر به سوراخ کردن بدنه نفربر هستند را نیز وارد و هر کدام را به قیمت پنج هزار روپیه می فروخت.
گفتنی است مقامات گمرک و سازمان های اطلاعاتی پاکستان در حال حاضر درپی آن هستند تا بدانند چگونه متهم توانسته از کشورهای پیشرفته ای چون بریتانیا و آمریکا باوجود اسکنرهای قوی در فرودگاه ها، این حجم از گلوله و سلاح ها را وارد کشور کند. وزارت امور خارجه و کشور پاکستان در این زمینه درحال گفتگو با مقامات آمریکا و بریتانیا هستند.

ارسال نظر

 
1