خبر فوری

 
 
به تعویق افتادن تبادل زندانیان طالبان با پروفسورهای خارجی
کد خبر :581062334

16:16 1398/08/25


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, طالبان,

به گفته یکی از اعضای ارشد دولت کابل، تبادل سه زندانی طالبان با 2 پروفسور کشورهای آمریکا و استرالیا به تعویق افتاده است، درحالی که منابع طالبان از انتقال پروفسورهای خارجی به مکانی امن و جدید خبر داده اند.


کابل: به گزارش راز نیوز، به گفته یکی از اعضای ارشد دولت کابل، تبادل سه زندانی طالبان با 2 پروفسور کشورهای آمریکا و استرالیا به تعویق افتاده است، درحالی که منابع طالبان از انتقال پروفسورهای خارجی به مکانی امن و جدید خبر داده اند.
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز دوشنبه در پیامی اعلام داشت که وی 3زندانی طالبان از گروه حقانی را با 2 پروفسور خارجی تبادل خواهد نمود، که گفته می‌شد این توافقنامه دولت کابل با طالبان از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
اما دیپلمات حاضر در واشنگتن از عدم تبادل خبر داد. از طرفی ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در بیانی آمریکا را در تعویق این پرونده مقصر دانست و گفت که آمریکا مقصر بود که تبادل زندانیان صورت نگرفته است.
گفته می‌شود طبق قرار قبلی، سه رهبر گروهک حقانی باید آزاد شده و به سمت قطر اعزام میشدند، اما آنها را به زندان بگرام دور از پایتخت افغانستان منتقل نمودند.

ارسال نظر

 
1