خبر فوری

 
به آتش کشیده شدن مدرسه دخترانه در منطقه گلگیت بلتستان پاکستان
کد خبر :2075150562

15:46 1401/08/18


برچسب ها : آتش زدن, آتش سوزی مدارس, افراط گرا, دیامر, مدرسه دخترانه, مقامات ارشد گلگیت بلتستان, وزیر ارشد گلگیت بلتستان,

افراد ناشناس روز گذشته طی اقدامی یک مدرسه دخترانه در گلگیت بلتستان واقع در شمال پاکستان را به آتش کشیده و تخریب کردند.


اسکردو: به گزارش راز نیوز| افراد ناشناس روز گذشته طی اقدامی یک مدرسه دخترانه در گلگیت بلتستان واقع در شمال پاکستان را به آتش کشیده و تخریب کردند.

به گفته مقامات محلی، افراد ناشناس شب سه شنبه یک مدرسه دخترانه واقع در شهرستان دیامیر در منطقه گلگیت بلتستان را آتش زدند، خوشبختانه این حادثه هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.

به دنبال وقوع این اقدام به ظاهر تروریستی، مقامات محلی گلگیت بلتستان از جمله وزیر ارشد و دبیر ارشد این منطقه با پیگیری این موضوع دستور بازداشت تمامی عوامل دخیل در این اقدام را صادر کردند.

وزیر ارشد منطقه گلگیت بلتستان طی حکمی خواستار ازسرگیری فوری فعالیت این مدرسه و روند آموزش شد.

منظر شگری روزنامه نگار محلی گلگیت بلتستان در این خصوص خبر داد: عناصر افراط گرا پس از به آتش کشیدن مدرسه دخترانه در منطقه داریل شهرستان دیامیر نگهبان مدرسه را ربودند و پس از مدتی وی را آزاد کردند.

حضرت حسین نگهبان مدرسه مذکور به پلیس خبر داد حوالی ساعت یک بامداد دو الی سه نفر که چهره خود را پوشانده بودند دست و پای وی را با طناب بسته و به همراه خود بردند. آنان سپس وی را در منطقه‌ای دور دست رها کردند.

به گفته پلیس عملیات برای شناسایی عوامل احتمالی این اقدام آغاز شده است؛ اما تاکنون هیچ فردی در این زمینه دستگیر نشده است.

گفتنی است این نخستین مورد از به آتش کشیده شدن مدرسه توسط افراد ناشناس نیست و در گذشته نیز مدارس دخترانه و حتی پسرانه در شهرستان دیامیر و چلاس توسط عناصر افراط گرا تخریب و به آتش کشیده شده است.

گرچه تاکنون هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است؛ اما مقامات محلی، آن را یک اقدام تروریستی عنوان نموده‌اند.

ساختمان مدرسه به آتش کشیده شده توسط عناصر ناشناس تنها چند ماه قبل تکمیل شده و فعالیت‌های آموزشی این مدرسه به صورت موقت آغاز شده بود، در این مدرسه تعداد 68 دانش‌آموز دختر تحت آموزش قرار دارند، دو تن از اساتید و نگهبان این مدرسه به صورت داوطلبانه در حال خدمت بودند.

ارسال نظر

 
1