خبر فوری

 
به آتش کشیده شدن دفتر جنگلبانی و چهار خودروی دولتی درپی تشدید درگیری ها در گلگیت-بلتستان
کد خبر :1737772697

13:36 1399/09/04


برچسب ها : PPP, PTI, انتخابات, تظاهرات, حزب تحریک انصاف, حزب حاکم, حزب مردمی پاکستان, گلگیت بلتستان,

درپی تشدید درگیری ها به منظور اعلام پیش از موعد تعیین شده پیروزی نامزد انتخاباتی حزب حاکم، اعضای حزب مردمی پاکستان با آمدن به خیابان ها که منجر به درگیری نیروی پلیس با معترضین شد، یک دفتر و چهار خودروی دولتی را به آتش کشیدند.


 

گلگیلت-بلتستان: به گزارش راز نیوز| در ادامه درگیری های صورت گرفته در اثر اعتراض به پیروزی حزب تحریک انصاف PTI در حوزه انتخاباتی شماره دو، افراد به همراه دفتر جنگلبانی، چهار خودروی دولتی را نیز به آتش کشیدند. گفتنی است نخست نامزد حزب مردمی پاکستان به عنوان برنده در انتخابات حوزه شماره دو انتخاباتی اعلام شده بود، اما پس از مدتی با تفاوت دو رای، نامزد انتخاباتی حزب حاکم PTI پیروز معرفی شد؛ اعضای دو حزب توافق کردند تا پس از بررسی مجدد آراء، نتیجه نهایی اعلام شود.

به گفته میرزا حسین سرپرست ارشد پلیس گلگیت، میان نیروی پلیس و معترضان درگیری صورت گرفت که در این بین افراد ناشناسی به همراه خودروی وزیر موقت گلگیت، چهار خودرو و همچنین ساختمان اداره جنگلبانی را به آتش کشیدند. وی افزود: تاکنون خبری از فرد زخمی شده یا دستگیری افراد ناشناس به دست نرسیده است.

سعدیه دانش معاون اطلاع رسانی حزب مردمی پاکستان PPP در گلگیت-بلتستان اظهار داشت که اعضای این حزب در اعتراض به تصمیم افسر در مورد نتایج حوزه دو انتخابات تحت فشار کمیسیون انتخابات و دولت فدرال، اعتراضاتی انجام دادند اما نیروی پلیس از قدرت استفاده کرد. وی افزود: نیروی پلیس علاوه بر تیراندازی هوایی، تظاهرات کنندگان را بوسیله چماق مورد ضرب و شتم قرار داد که منجر به خراب شدن وضعیت شهر شد و دولت محلی مسئول این اقدامات است.

ناگفته نماند درگیری ها در این حوزه انتخاباتی زمانی افزایش یافتند که خبر پیروزی نامزد انتخاباتی حزب حاکم PTI در انتخابات مجلس قانونگذار گلگیت-بلتستان از این حوزه منتشر شد، درحالیکه پیش از این میان دو حزب توافق شده بود تا نتیجه حتمی پس از بررسی مجدد آرا به اتهام تقلب و آراء جعلی منتشر شود. با نشر خبر برنده شدن نامزد حزب پی تی آی، اعضای حزب پی پی پی به خیابان ها آمده و پس از جمع شدن در نزدیکی باغ چنار، دست به تظاهرات زدند. درحالیکه نیروی پلیس برای پراکنده کردن معترضین به همراه تیراندازی هوایی، از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرد. اقدامات نیروی پلیس برای پراکنده کردن معترضان منجر به آتش کشیده شدن دفتر جنگلبانی و چهار خودرو در نقاط مختلف شد. پس از این درگیری ها، دولت با صدور دستور آماده باش کامل به نیروی پلیس، تمامی مسیر و خیابان ها را مسدود کرده است.

شایان ذکر است پیش از این رهبران اپوزیسیون طی سخنرانی های متعدد خود پس از اعلام پیروزی حزب تحریک انصاف در انتخابات مجلس قانونگذار گلگیت-بلتستان براساس نتایج غیر حتمی مدعی شده اند که همچون انتخابات سراسر پاکستان در سال 2018 میلادی، در انتخابات گلگیت-بلتستان نیز شاهد تقلب و دخالت سازمان های امنیتی در انتخابات بوده ایم. 

ارسال نظر

 
1