خبر فوری

 
 
به آتش کشیدن مسجد توسط طالبان در دایکندی و عضویت نیروهای سابق ارتش افغانستان در داعش
کد خبر :188791689

17:34 1400/08/12


برچسب ها : حمله, داعش, داعش خراسان, شیعیان افغانستان, شیعیان هزاره, طالبان افغانستان, نیروهای امنیتی افغانستان,

طالبان حین به آتش کشیدن روستای شیعیان هزاره در ولایت دایکندی افغانستان، مسجد و 15 قرآن را نیز به آتش کشیدند، درحالیکه براساس گزارش های منتشر شده، نیروهای سابق ارتش افغانستان درحال عضویت در داعش هستند.


کابل: به گزارش راز نیوز| طالبان حین به آتش کشیدن روستای شیعیان هزاره در ولایت دایکندی افغانستان، مسجد و 15 قرآن را نیز به آتش کشیدند، درحالیکه براساس گزارش های منتشر شده، نیروهای سابق ارتش افغانستان درحال عضویت در داعش هستند.

 

حامد هادیان روزنامه نگار طی ویدیویی که از کوچ اجباری روستای هزاره شیعه نشین در ولایت دایکندی افغانستان منتشر کرده است، یکی از محلی ها می گوید که طالبان بدون هشدار قبلی به این روستا حمله و مردم را به کوچ مجبور کردند، همچنین آنها علاوه بر به آتش کشیدن روستا، مسجد و 15 قرآن را نیز به آتش کشیدند، این فرد محلی با مطرح کردن سوالی می گوید که گناه این قرآن و مسجد چه بود، آیا اینها مسلمان هستند؟

 

 

از طرفی روزنامه وال استریت با نشر گزارشی اظهار داشت که تعدادی از نیروهای سابق ارتش افغانستان که نگران برخورد طالبان با خود بودند به داعش پیوسته اند.

درحالیکه وزارت کشور افغانستان در واکنش به این گزارش، آن را یک گزارش بی اساس عنوان کرده و گفت: طالبان عفو عمومی را اعلام کرده و گفته است که هیچکس من جمله نیروهای امنیتی سابق نباید درمورد امنیت خود نگران باشند. داعش آنقدر که گفته می شود فعال نیست.

ارسال نظر

 
1