خبر فوری

 
 
بن بستی به نام لاداخ، دور هشتم مذاکرات نظامی هند و چین
کد خبر :145572888

15:08 1399/08/17


برچسب ها : ارتش چین, ارتش هند, تنش, چین, فرماندهان ارشد نظامی, لاداخ, لاداخ شرقی, مذاکرات, مرز هند و چین, هند, هند و چین,

هند بر طرح جامع برای کاهش تنش های دو کشور طی نشست صبح امروز مقامات نظامی هند و چین تاکید کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز | هشتمین دور  از گفتگوهای سطح فرماندهان ارتش بین نیروهای هندی و چینی امروز با هدف ایجاد اجماع در باره ی عقب نشینی نیروها از تمام نقاط اصلی در شرق لاداخ برگزار شد. بنا به گفته ی منابع رسمی این جلسه در ساعت 9:30 دقیقه بامداد در منطقه ی چوسل واقع در سمت هند از خط کنترل حقیقی (LAC) بین نیروهای دو کشور برگزار شد. طی  روزهای گذشته، مقامات ارشد ارتش هندوستان جلسات مختلفی را در شرق لاداخ برگزار کرده اند تا وضعیت آنجا را به طور کلی بررسی کنند. در جلسات مقامات ارشد ارتش هندوستان تصمیم گرفته شد که در مذاکرات با چین، اولویت اقدامات برای عقب نشینی نیروها نظامی از تمام مکان های اصلی و جلوگیری از درگیری باشد.
در دور هفتم  مذاکرات فرماندهان نظامی دو کشور هند و چین که در تاریخ 12 اکتبر برگزار شده بود، چین خواستار عقب نشینی نیروهای هندی از مکان های مهم در قسمت جنوبی دریاچه پنگونگ شده بود. با این حال، هند اصرار داشت که عقب نشینی نیروها باید از سطوح مساوی و برابر آغاز شود و دو کشور باید همزمان به آن عمل کنند. در شرق لاداخ برای آمادگی نزاع نظامی حدود 50،000 سرباز هند مستقر شده اند. بنا به گفته ی مقامات هندی، کشور چین نیز به همین تعداد نیرو نظامی در منطقه مستقر کرده است.
دما در اکثر مناطق کوهستانی لاداخ بسیار پایین است و تاکنون مذاکرات برای حل اختلاف بین دو کشور بی نتیجه مانده است. درگیری نظامی بین دو کشور از ماه مه میلادی آغاز شد. در هفته ی گذشته سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفته بود که روابط دو کشور هند و چین با دشواری و پیچیدگی های زیادی روبرو هستند.

ارسال نظر

 
1