خبر فوری

 
 
بلاول بوتو : حزب حاکم باید وزرای حامی گروه های ممنوع الفعالیت را از حزب خود خارج سازد
کد خبر :713507268

16:52 1397/12/17


برچسب ها : پاکستان, جمهوری, جنبش,

بلاول بوتو طی بیانیه ای ابراز داشت که دولت باید وزرایی که حامی گروه های ممنوع الفعالیت هستند را از حزب خود خارج سازد.


 

 

به گزارش راز نیوز، بلاول بوتو طی بیانیه ای ابراز داشت که دولت باید وزرایی که حامی گروه های ممنوع الفعالیت هستند را از حزب خود خارج سازد. اگر اقدام ملی ( نیشنل ایکشن پلان ) به طور مداوم و دائمی بود، حقیقتا در زمان فعلی موضع پاکستان در دنيا و نگاه دیگر کشور ها نیز به پاکستان چیز دیگری بود، دیگر هند نیز نمی توانست اتهام حمایت از تروریسم را به کشور ما نسبت دهد، این درحالی است که ما اقدامات زیادی برای مبارزه با تروریسم انجام داده ایم که می توانیم مدارک آن را نیز برای اثبات گفته مان ارائه دهیم .

بلاول بوتو در پاسخ به سوالی گفت : امیدواریم که این دفعه سخت گیری و تحریم های دولت علیه گروه های ممنوع الفعالیت قاطع و دائمی باشد، و برای نظارت آن نیز کمیته امنیت ملی پارلمان را باید فعال سازیم. ما مقداری به چنین اقدامات دولت حزب تحریک انصاف PTI مشکوک هستیم، زیرا دولت با حمایت و پشتیبانی چنین گروه هایی ( گروه های ممنوع الفعالیت) در انتخابات پیروز شد، اما اگر دولت در این زمینه قاطع و جدی است، پس باید وزرایی که حامی گروه های ممنوعه هستند را از حزب خود خارج کند. امیدواریم که نخست وزیر عمران خان برای مبارزه با چنین گروه هایی بر بیانیه و سخنان خود عمل خواهد کرد.

رئیس حزب مردمی ( پيپلزپارتی) پاکستان PPP بلاول بوتو اذعان داشت که نریندر مودی همچنان درصدد انجام اقدامات متجاوزانه علیه پاکستان است و وی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود پس از حمله پلوامه ، پاکستان را متهم به حمله کرده و جنگ را آغاز کرد. متاسفانه نریندر مودی سیاست های افراط گرایانه هندو را بازی می کند، آنها برای تحقق اهداف سیاسی خود درتلاش برای فضا سازی جنگ میان دو کشور دارنده قدرت هسته ای و گسترش افراط گرایی هستند.

وی در ادامه بیانات خود از بحران حقوق انسانی و جمهوری در پاکستان خبر داد و با اظهار عدم خرسندی از اقدامات سازمان های دولتی در خارج از حیطه فعالیت هایشان گفت : این چنین نباید باشد که دیوان عالی سد سازی کند، وظیفه دادگاه تحقق عدالت است نه سد سازی. پارلمان نیز موضع اصلی خود را از داده است که باید مجددا برقرار شود.

بلاول در پاسخ به سوالی در رابطه با جنبش حفاظت از پشتون PTM گفت : اگر پی تی ام از آزادی افراد ربوده شده، حقوق بشر، قانون و حکمیت پارلمان سخن می گوید، نباید آن را نادید گرفت. برخی این جنبش را با نگاه مشکوک می نگرند، این درحالی است که من به آنها با نگاهی امیدوارانه نگاه می کنم. باید به صدای جمهوری خواهی که از مناطقی برخواسته است توجه کنیم، فاتا که زمانی مرکز افراط گرایی بود، هم اکنون جوانان آن صدای قانون، عدالت و جمهوری سر می دهند.

ارسال نظر

 
1