خبر فوری

 
 
بلاول بهتو : پایه و اساس دولت فدرال بسیار ضعیف شده است
کد خبر :1589137370

19:33 1397/10/08


برچسب ها : بلاول بهتو, پاکستان, دولت,

، پایه و اساس دولت فدرال بسیار ضعیف شده است. یک جرقه می تواند پایه های سست و ضعیف دولت فدرال را به خاکستری تبدیل کند.


 

پسر آصف زرداری ( رئیس جمهور اسبق پاکستان و رهبر حزب پیپلزپارتی) ، بلاول بهتو از اعضا و رهبران حزب پیپلزپارتی PPP پاکستان پس از عملیات دستگیری اخیر دولت فدرال پاکستان در سخنرانی در بین جمع هواداران خود با اشاره به این موضوع و خفقان سیاسی بوجود آمده در پاکستان ابراز داشت که، پایه و اساس دولت فدرال بسیار ضعیف شده است. یک جرقه می تواند پایه های سست و ضعیف دولت فدرال را به خاکستری تبدیل کند. وی با مطرح کردن سوالاتی در رابطه با تشکیل جنبش های مختلف در ایالات این کشور گفت : چرا باید جنبشی متشکل از نوجوانان ایالت خیبر پختون خوا تشکیل شود؟ چرا مردم و نوجوانان با شور و اشتیاق زیادی در این جنبش عضو می شوند؟ وی ادامه داد و گفت : من از 2 سال گذشته متذکر این نکته می شوم که مقامات باید صدای نوجوانان را بشنوند، باید به خواسته های نوجوانان اهمیت داد و همچنین پاسخ. اما مقامات در پی سرکوبی صدای نوجوانان هستند. چرا به درخواست های مادران و خانواده های افراد ربوده شده بلوچ که در حال تظاهرات در مقابل باشگاه خبرنگاران در شهر کویته هستند، پاسخی داده نمی شود، چرا مسئولین رسیدگی نمی کنند؟ اگر افراد ربوده شده مجرم هستند پس باید آنها را به پای میز محاکمه در دادگاه ها بیاورند تا مجازات شوند! اما متاسفانه هیچ یک از مقامات و سیاست مداران توجهی به این مسائل ندارند.

بلاول بهتو در ادامه سخنرانی خود با اشاره به موضوع سد کالا باغ اظهار داشت که چرا با وجود تصویب لایحه ای علیه تاسیس این سد در مجالس سه ایالت، همچنان در تلاش برای تاسیس این سد هستند؟ و کمپ هایی نیز به این منظور راه اندازی کرده اند؟

بلاول همچنین با اشاره به ایالت گلگت بلتستان ابراز داشت که چرا هیچ توجهی به این ایالت و درخواست های مردمی آن نمی شود؟ چرا با بی توجهی تمام به شکایات و خواسته های مردمی رسیدگی نمی شود؟ اگر دوران حضور نیروهای FC ارتش پاکستان در این ایالت به پایان رسیده است، تنها به دلیل تلاش های حزب پیپلزپارتی ( حزب مردمی PPP) است. مردم ایالت گلگت بلتستان با بی توجهی کامل دولت ها مواجه هستند.
لازم به ذکر است که پس از دستگیری نواز شریف و برخی از سیاستمداران پاکستان به اتهام پولشویی و فساد مالی، هم اکنون کم و بیش در پاکستان فضای خفقان سیاسی بوجود آمده است.

ارسال نظر

 
1