خبر فوری

 
بشیر زیب بلوچ: در حال حاضر،وحدت اقوام بلوچ و پشتون علیه دولت پاکستان امری ضروریست
کد خبر :1869199903

14:13 1397/11/10


برچسب ها : افغانستان, بشیر زیب بلوچ,

بشیر زیب بلوچ از رهبران ایالت بلوچستان با اشاره به مذاکرات صلح طالبان و آمریکا در دوحه قطر اظهار داشت: پاکستان بار دیگر سعی دارد با فریبکاری و از طریق مذاکرات به سیاست های تروریست پرور خود در افغانستان ادامه داده و دولت مورد نظر خود را به قدرت بنشاند.


 

کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری بلوچستان پست، بشیر زیب بلوچ از رهبران ایالت بلوچستان با اشاره به مذاکرات صلح طالبان و آمریکا در دوحه قطر اظهار داشت: پاکستان بار دیگر سعی دارد با فریبکاری و از طریق مذاکرات به سیاست های تروریست پرور خود در افغانستان ادامه داده و دولت مورد نظر خود را به قدرت بنشاند.

وی گفت: تلاش برای افزایش نفوذ چین در افغانستان و متعاقبا کاهش نفوذ قدرت های مخالف دولت چین از جمله هند از نخستین اولویت های سیاست پاکستان میباشد و تمامی اتفاقات و تغییرات صورت گرفته با حمایت چین رخ داده است.

زیب بلوچ افزود: همانگونه که در زمان حضور اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان، مجاهدان تحت امر سازمان اطلاعات پاکستان به صورت طالبان، برای تامین منافع آمریکا وارد عرصه جنگ افغانستان شدند، اکنون بار دیگر برای تامین منافع اقتصادی و نظامی چین، پاکستان پا به عرصه افغانستان گذاشته است و از طریق مذاکرات به دنبال تامین اهداف چین است و پاکستان در قبال تمامی این اقدامات به مستحکم نمودن اقتصاد ناتوان خود خواهد پرداخت.

او گفت: پاکستان بار دیگر در حال آماده شدن برای یک بازی خونین در افغانستان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در صورتی که پاکستان و چین موفق به دستیابی به اهداف خود شوند، میزان کشتار و خونریزی ها نسبت به قبل افزایش خواهد یافت، پاکستان برای تامین منافع اقتصادی و نظامی خود و چین نه تنها به برنامه ریزی برای نسل کشی اقوام بلوچ و افغان مشغول نشده است بلکه در حال عمل نمودن به آن در سطح وسیع است.

وی افزود: اقوام بلوچ و پشتون از 70 سال گذشته علاوه بر دشمن مشترک در دیگر زمینه ها از جمله خط مرزی پاکستان-افغانستان(خط دیورند) دارای مشترکات میباشند و بر اساس همین تفکرات و نظریه های مشترک، اقوام بلوچ و پشتون نیاز به همگرایی و اتحاد در مقابله با اشغالگری پاکستان دارند و در غیر این صورت، هردو قوم به نوکری چین و پاکستان درخواهند آمد.

ارسال نظر

 
1