خبر فوری

 
بسته شدن کنسولگری آمریکایی در بصره / عراق
کد خبر :591510443

13:30 1397/07/08


برچسب ها : آمریکا, ایران, عراق,

مقامات آمریکایی کنسولگری این کشور در بصره را به بهانه تهدید های گروه های مسلح مورد حمایت ایران، به طور موقت بسته اند.


مقامات آمریکایی کنسولگری این کشور در بصره را به بهانه تهدید های گروه های مسلح مورد حمایت ایران، به طور موقت بسته اند.

براساس گزارش های به دست آمده، تنش و درگیری های میان ایران و آمریکا از زمانی شدت یافته است که آمریکا کنسولگری خود را در شهر بصره به طور موقت بسته است، در این زمینه آمریکا مدعی شده است که کنسولگری را به دلیل تهدید های گروه های مسلح مورد حمایت ایران بسته است.

براساس خبرهای منتشر شده از روزنامه های بین المللی، مائیک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای گفته است که، به تهدید های ایران بعدا پاسخ خواهیم داد .

مائیک پومپیو در بیانیه ای در پاسخ به وصول تهدیدهای گروه های مسلح گفت : اگر آسیبی به شهروند های آمریکایی و یا تاسیسات آن در عراق و یا کشورهای دیگر برسد، ایران باید پاسخگو باشد، وی افزود، خواه ایران در آن حمله نقش داشته باشد و یا گروه های مسلح مورد حمایت آن، در هر صورت ایران باید پاسخگو باشد.

به نقل از یکی از خبرگزاری های بین المللی، مائیک پومپیو افزود، درصورت آسیب رسیدن به یکی از شهروند های آمریکایی، عليه ايران اقدامی جدی انجام خواهیم داد.

براساس گزارشات رسانه های بین المللی، اتهامات وارده به ایران از جانب آمریکا هیچ گونه سند و یا مدرکی ندارد.

طبق مدعای مائیک پومپیو ،امکان حمله احتمالی راکتی از جانب گروه های مسلح مورد حمایت ایران به کنسولگری آمریکا در بصره وجود دارد، به همین دلیل این کنسولگری را به طور موقت بسته ایم.

ناگفته نماند که حمله راکتی به منطقه ای از بغداد در سال جاری، که کنسولگری آمریکا و تعدادی از ساختمان های دولتی وجود داشت شده بود اما هدف این حمله کنسولگری آمریکا نبوده است.

ارسال نظر

 
1