خبر فوری

 
 
بریتانیا، آمریکا و فرانسه : مسعود اظهر رئیس جیش محمد باید تحریم شود
کد خبر :407286143

16:00 1397/12/09


برچسب ها : آمریکا, بریتانیا, پاکستان, تروریست, تروریسم, جبش محمد, فرانسه, هند,

خبرگزاری ای اف پی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت : بیانیه تحریم رهبر گروه جیش محمد توسط سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا پس از درگیری های بوجود آمده میان پاکستان و هند در روز چهارشنبه 8 اسفند ماه اظهار داشته شده است.


 

به گزارش راز نیوز، خبرگزاری ای اف پی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت : بیانیه تحریم رهبر گروه جیش محمد توسط سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا پس از درگیری های بوجود آمده میان پاکستان و هند در روز چهارشنبه 8 اسفند ماه اظهار داشته شده است. گفتنی است شورای امنیت برای واکنش به این بیانیه تنها 10 روز فرصت دارد.

ناگفته نماند که قبل از این نیز 2 تلاش سازمان ملل متحد در زمینه ثبت اسم مسعود اظهر در لیست تروریسم با شکست مواجه شده است. کشور چین در سال های 2016 و 17 میلادی مانع درج نام مسعود اظهر رهبر جیش محمد در لیست تروریسم شده بود. گفته می شود که احتمال ایجاد مانع در این زمینه درپی درخواست جدید نیز وجود دارد.

جیش محمد از گروه های تشکیل شده در پاکستان است. این جیش، حملات تروریستی متعدد انجام شده در هند را برعهده گرفته است. این انجمن در سال 2001 میلادی به عنوان گروه تروریستی شناخته شد.
درصورت موفقیت اعمال تحریم ها علیه شخص نامبرده، به همراه منجمد شدن دارایی های این گروه، اعضای آن نیز از سفر های بین المللی محروم خواهند شد.

لازم به ذکر است که جیش محمد حمله انجام شده علیه نیروهای ارتش هند در منطقه پلوامه کشمیر در تاریخ 25 بهمن ماه سال جاری را نیز قبول کرده بود. درپی این حمله 40 تن از نظامیان هندی کشته شدند.

هند نیز در نخستین حمله هوایی خود مدعی شده بود که در این حمله مقر نظامی مرکزی جیش محمد در خاک پاکستان را هدف قرار داده است که این حمله باعث هلاکت 300 تروریست جیش محمد شده است. این درحالی است که کشور پاکستان ادعای مذکوره هند را رد کرده است.

ارسال نظر

 
1