خبر فوری

 
 
برگزاری یک نشست مجازی در رابطه با روابط تجاری بین پاکستان و کره جنوبی
کد خبر :881609451

16:44 1399/10/18


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و کره جنوبی, تجارت, تجارت آزاد, وزارت بازرگانی پاکستان, کره, کره جنوبی,

در یک نشست که به صورت مجازی برگزار شد، هیئت های وزارت بازرگانی پاکستان و وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی روز چهارشنبه برای سومین دور کمیته مشترک تجارت در مورد روابط تجاری و سرمایه گذاری بین پاکستان و کره دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئت های وزارت بازرگانی پاکستان و وزارت بازرگانی صنعت و انرژی کره جنوبی روز چهارشنبه در نشست مجازی برای سومین دور کمیته مشترک تجارت در مورد روابط تجاری و سرمایه گذاری بین پاکستان و کره گفتگو کردند.

در این نشست مجازی هیئت کره ای به سرپرستی چن یون زنج، مدیرکل (روابط تجاری بین المللی) وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره، مسائل مربوط به شرکت های کره ای را در پاکستان مطرح و خواستار حل آنها شدند.

هیئت کره ای از نتیجه آخرین جلسه JTC (کمیته مشترک تجارت) که به حل و فصل مسائل شرکتهای کره ای پرداخته ، ابراز خرسندی کرد.

در همین حال، پاکستان به رهبری محمد همیر کریم دبیر دوم وزارت بازرگانی، تیم کره ای را به همکاری کامل در حل سایر مسائل اطمینان داد. طرفین توافق کردند که همکاری در زمینه های تجاری را افزایش دهند تا بتوان از پتانسیل های تجاری بین دو کشور به طور موثر استفاده کرد. طرف های پاکستانی و کره ای در مورد چشم انداز توافق تجارت آزاد نیز گفتگو کردند.

نمایندگان کره جنوبی در مورد فرصتهای جذاب سرمایه گذاری در پاکستان و موفقیت شرکتهای خودروساز کره ای در پاکستان آگاه شدند. سیاست های جدید برای وسایل نقلیه، تلفن های همراه و لوازم الکتریکی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در آن انگیزه های جذاب برای سرمایه گذاری در پاکستان توسط کره ارائه شد.

همچنین همکاری در زمینه تحقیقات نساجی و توسعه نیروی انسانی در پاکستان از طریق برنامه های آژانس همکاری بین المللی کره مورد تأکید قرار گرفت.

نمایندگان توافق کردند که همکاری های دو جانبه را ادامه دهند و برای گسترش تفاهم نامه همکاری (تجارت تفاهم نامه) موجود در زمینه تجارت و سرمایه گذاری بین وزارتخانه های بازرگانی پاکستان و وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی تلاش کنند که اتمام آن نیاز به اصلاحات لازم با توجه به روند جدید تجارت و سرمایه گذاری دارد.

دو کشور توافق کردند که همکاری بین سازمان توسعه تجارت پاکستان (TDAP) و آژانس تجارت و سرمایه گذاری کره را از طریق پیشرفت در توافق نامه بین دو کشور برای تسهیل و تجارت افزایش دهند.

دو طرف همچنین در زمینه تشکیل یک نشست در سطح وزیران برای بررسی ارتقاء همکاری های تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور توافق نمودند، علاوه بر این توافق شد که جلسه بعدی JTC (کمیته مشترک تجارت) در سال 2022 برگزار شود. این جلسه با تعهد به منظور تقویت و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور پاکستان و چین به پایان رسید.

ارسال نظر

 
1