خبر فوری

 
برگزاری یازدهمین نشست رایزنی سیاسی دوجانبه پاکستان و ایران در اسلام آباد
کد خبر :1314763852

10:20 1400/07/13


برچسب ها : پاکستان و ایران, جامو و کشمیر, روند صلح افغانستان, سهیل محمود, علی باقری کنی, معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

یازدهمین نشست رایزنی سیاسی دوجانبه میان پاکستان و ایران روز سه شنبه در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد برگزار گردید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یازدهمین نشست رایزنی سیاسی دوجانبه میان پاکستان و ایران روز سه شنبه در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد برگزار گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت های سیاسی پاکستان و ایران به ریاست سهیل محمود قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان و علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در یازدهمین نشست رایزنی سیاسی مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هیئت های دو کشور در این نشست به بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه و همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، بهداشت و درمان، انرژی، آموزش و همچنین تبادل هیئت های عالی رتبه سیاسی میان دو کشور پرداختند.

هیئت های پاکستان و ایران علاوه بر این در خصوص تحولات سیاسی و مسائل امنیتی منطقه نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سهیل محمود قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان در این دیدار موفقیت ایران در کسب عضویت سازمان همکاری شانگهای را تبریک گفت، وی با ابراز اطمینان نسبت افزایش سطح روابط میان دو کشور ابراز داشت: مذاکرات اخیر مقامات عالی رتبه دو کشور باعث افزایش درک متقابل در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف شده است.

وی همچنین بر لزوم روابط نزدیک میان دو کشور برای افزایش سطح همکاری اقتصادی و تجاری تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست های مشترک برای بررسی مکانیزم های سازمانی مختلف در کنار ایجاد کمیته مشترک تجاری و کمیسیون مشترک اقتصادی به غلبه بر چالش های موجود کمک خواهد کرد.

دو طرف با تاکید بر اهمیت تمام پروژه های منطقه ای توافق نمودند منطقه را به قطب مهم تجاری، ارتباطات در زمینه حمل و نقل تبدیل کنند.

مقامات دو کشور همچنین نسبت به همکاری های دوجانبه در مجامع مختلف بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی(ECO)، سازمان همکاری اسلامی(OIC) ابراز اطمینان نمودند و بر عزم خود برای تداوم همکاری های در زمینه مسائل مختلف منطقه و بین المللی در جهت منافع مشترک تاکید ورزیدند.

هیئت های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در ادامه این نشست به بررسی اوضاع منطقه از جمله مسئله منطقه جامو و کشمیر و همچنین تحولات سیاسی امنیتی افغانستان پرداختند و سهیل محمود قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان دکتر باقری کنی را از آخرین اوضاع منطقه اشغالی جامو و کشمیر و اقدامات ضد انسانی ارتش هند علیه ساکنان مسلمان این منطقه و تلاش دهلی نو برای تغییر تناسب جمعیتی این منطقه آگاه ساخت.

وی همچنین همتای ایرانی خود را در جریان اقدامات صورت گرفته از جانب پاکستان برای برپایی ثبات در افغانستان قرار داد و گفت: پس از 40 سال جنگ در افغانستان شرایط برای پایان دادن به درگیری ها و ایجاد صلح پایدار در این کشور فراهم آمده است.

قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید مجدد بر مواضع اسلام آباد در قبال افغانستان خواستار توجه جامعه جهانی و انجام اقدامات مثبت و فوری در جهت کمک به این کشور برای التیام درد مردم افغان و مقابله با فاجعه انسانی و بحران اقتصادی شد.

ارسال نظر

 
1