خبر فوری

 
 
برگزاری کنفرانس خبری مشترک میان وزرای امور خارجه پاکستان و چین در اسلام آباد
کد خبر :761773442

14:42 1402/02/16


برچسب ها : افغانستان, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, چین گانگ, دیدار, روابط دوجانبه, صلح افغانستان, گفتگو, مبارزه با تروریسم, همکاری دوجانبه, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

چین گانگ وزیر امور خارجه چین طی سفر به اسلام آباد در دفتر وزارت خارجه پاکستان مورد استقبال گرم بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت و با وی دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | چین گانگ وزیر امور خارجه چین طی سفر به اسلام آباد در دفتر وزارت خارجه پاکستان مورد استقبال گرم بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت و با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بلاول بوتو زرداری و چین گانگ موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط و همکاری در زمینه های تجاری و دفاعی، مقابله با چالش های منطقه ای و جهانی و اتخاذ استراتژیک مشترک میان پاکستان و چین مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

پس از این نشست، وزیر امور خارجه پاکستان ضمن شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای چینی خود، به روابط دوستانه و دیرینه میان پاکستان و چین اشاره کرد و گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه چین مطالب بسیار مفیدی مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت.

وی روابط میان دو کشور را همواره در حال توسعه خواند و افزود: هر دو کشور همیشه در سختی ها و دشواری ها کنار یکدیگر ایستاده اند، پاکستان و چین دارای روابط مهمی در زمینه های مختلف از جمله تجارت دوجانبه هستند.

بلاول بوتو زرداری بر لزوم اتخاذ استراتژیک مشترک و منسجم میان دو کشور تاکید کرد و گفت: پروژه سی پیک یکی از مهمترین پروژه های موجود میان دو کشور محسوب می شود و پاکستان مانند روز اول به تکمیل این پروژه با کیفیت بالا، پایبند و متعهد است.

وی در ادامه کنفرانس خبری مشترک، برقراری صلح و ثبات در منطقه را یک امر ضروری دانست و بیان کرد: صلح و ثبات در منطقه بسیار حائز اهمیت است و برقراری صلح در افغانستان نیز با همین امر مرتبط می باشد و همچنین هر دو کشور موضع مشترکی در خصوص افغانستان صلح آمیز دارند.

وی کشور چین را حامی مواضع پاکستان در مجامع بین المللی دانست و افزود: چین همواره در هر مجامع بین المللی از جمله در مسئله کشمیر از پاکستان حمایت کرده است و پاکستان نیز متقابلا به حمایت از چین در تمامی سطوح ادامه خواهد داد.

در همین حال، چین گانگ وزیر امور خارجه چین ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های پاکستان از مواضع مهم چین، هر دو کشور را دوستان دیرینه و همیشگی یکدیگر توصیف کرد و گفت: امید است وزیر امور خارجه پاکستان به زودی به چین سفر کند بطوری که روابط و مذاکرات دوستانه ما در آینده ادامه یابد.

وی همچنین از اقدامات ارزنده پاکستان علیه تروریسم قدردانی کرد و در خصوص مذاکرات سه جانبه توضیحاتی بیان نمود: در خصوص افغانستان در کشورهای منطقه اجماع ایجاد خواهیم کرد و همچنین پاکستان و چین آماده ارائه هرگونه کمک در بازسازی افغانستان هستند، به این امید که افغانستان نگرانی های تروریسم همسایگان خود را جدی بگیرد و مذاکرات سه جانبه با موفقیت به پایان برسد.

وی همچنین در پایان کنفرانس خبری مشترک، پیشرفت در پروژه سی پیک (CPEC) و دسترسی بازار چین برای محصولات پاکستانی را رضایت بخش دو طرف عنوان نمود.

ارسال نظر

 
1