خبر فوری

 
 
برگزاری کنفرانس با محوریت "عظمت اصحاب" در کراچی / افزایش اقدامات عناصر تکفیری برای متشنج کردن وضعیت داخلی
کد خبر :1920578072

20:36 1399/06/22


برچسب ها : افراد مسلح, اورنگزیب فاروقی, تفرقه افکنی, شیعه, شیعه و سنی, کراچی,

کنفرانس عظمت اصحاب با شرکت تعداد انبوهی از مردم اهل سنت در کراچی برگزار شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| مولانا مفتی محمد تقی عثمانی از طریق پیام و دکتر محمد عادل خان، اورنگزیب فاروقی، قاری محمد عثمان، عبدالکریم عابد، قاضی احسن، قاری حق نواز، طلحه رحمانی، فصل سبحان و دیگر شرکت کنندگان طی سخنرانی در کنفرانس "عظمت اصحاب" در کراچی ابراز داشتند: باید اسلام آباد روابط دیپلماتیک خود با کشورهایی که مرتکب توهین به اسلام شده اند را قطع کرده و این مسئله را از بستر سازمان همکاری اسلامی OIC در سطح بین الملل برجسته سازد و همچنین برای جلوگیری از توهین به شخصیت های مقدس (اصحاب) در پاکستان باید قانون موثری وضع شود.

مولانا راحت هاشمی طی قرائت پیام مفتی تقی عثمانی گفت: گسترش تفرقه گرایی همانند بی وفایی با کشور است، از دولت درخواست هایی مبنی بر مجازت کردن افرادی که به اصحاب توهین کرده اند و وضع قانونی موثر برای جلوگیری و متوقف کردن افراط گرایی  داریم.

دکتر محمد عادل خان طی سخنرانی در کنفرانس بیان داشت که مردم پاکستان صلح دوست هستند، اما هرگز توهین به اصحاب قابل قبول نخواهد بود، همه در زمینه عظمت اصحاب متحد هستند، باتوجه به تغییر وضعیت منطقه، برخی عناصر نیز درپی تخریب وضعیت داخلی کشور هستند درحالیکه ما با اتحاد خود به مبارزه با آنها خواهیم پرداخت. باید علیه افرادی که در توهین به اصحاب دست دارند طبق بند مبارزه با تروریسم، برخورد شود.

دیگر شرکت کنندگان نیز طی سخنرانی های خود در کنفرانس اظهار داشتند که دولت باید قانونی برای آئین نامه برنامه های مذهبی وضع کند، و یک بخش مقتدر تشکیل شود تا از فرقه گرایی جلوگیری کند.

گفتنی است این تظاهرات با شرکت تعداد انبوهی از مردم اهل سنت و گروه های تکفیری برگزار شد، شرکت کنندگان شعار هایی چون "شیعه کافر" را سر دادند. همچنین پس از آغاز جریان از پیش طرح ریزی شده فتنه و تفرقه افکنی در کشور از جانب گروه های تکفیری-تروریستی برای ایجاد اتحاد بین مذاهب اهل سنت، گروه های وابسته به اورنگزیب فاروقی و تحریک لبیک پاکستان و تحریک لبیک یا رسول الله (ص) علاوه بر انجام اقداماتی برای متشنج کردن بیشتر وضعیت داخلی پاکستان، با راه اندازی راهپیمایی هایی شعار های شیعه کافر سر داده و همچنین به مساجد و حسینیه های شیعیان در برخی نقاط کشور من جمله کراچی حمله و با پرتاب سنگ و آشغال هتک حرمت می کنند. از طرفی خبر های ضد و نقیضی در زمینه شرکت عناصر مسلح وابسته به گروه های تکفیری-تروریستی در راهپیمایی های چند روز اخیر به دست رسیده است.

ارسال نظر

 
1