خبر فوری

 
برگزاری پنجمین دور از مذاکرات میان وزارت امور خارجه هند و کویت در دهلی نو
کد خبر :2088222115

20:26 1402/02/12


برچسب ها : بهداشت, تجارت, دهلی نو, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, گردشگری, مذاکرات, معاون آسیایی وزیر امور خارجه کویت, همکاری دوجانبه, هند و کویت, وزارت امور خارجه هند,

پنجمین دور از مذاکرات میان وزارت امور خارجه هند و کویت در تاریخ 12 اردیبهشت (2 مه) در دهلی نو برگزار گردید.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | پنجمین دور از مذاکرات میان وزارت امور خارجه هند و کویت در تاریخ 12 اردیبهشت (2 مه) در دهلی نو برگزار گردید.

در این دور از مذاکرات، شری ویپول دیپلمات وزارت امور خارجه، رهبری هیئت هندی و سمیح عیسی جوهر حیات دستیار وزیر امور خارجه در امور آسیایی سرپرستی هیئت کویتی را بر عهده داشت.

در این نشست، هر دو طرف موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و گسترش همکاری‌ میان دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه های تجارت و سرمایه گذاری، آموزش، علم و فناوری پیشرفته، بهداشت، گردشگری، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در همین حال، شری ویپول از فراهم نمودن رفاه جامعه هندی در کویت توسط دولت این کشور ابراز تشکر و قدردانی کرد و هر دو طرف بر اهمیت اجرای تفاهم نامه دوجانبه در خصوص تضمین مهاجرت ایمن و قانونی کارگران تاکید نمودند.

در ادامه این نشست، میناکشی لخی وزیر دولت هند در امور خارجه و فرهنگ ضمن تاکید بر گسترش روابط و همکاری های دوجانبه میان هند و کویت بر روابط تاریخی و دوستانه میان دو کشور اشاره کرد.

همچنین سرپرست هیئت کویتی نامه ای را از جانب سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت برای سوبرامانیام جایشانکار همتای هندی خود به شری ویپول دیپلمات وزارت امور خارجه این کشور تقدیم کرد.

در پایان این دیدار هر دو طرف توافق نمودند که ششمین دور از مذاکرات وزارت خارجه هند و کویت در یک زمان مناسب و در خاک کویت برگزار گردد.

ارسال نظر

 
1