خبر فوری

 
 
برگزاری هفدهمین دور از نشست های سیاست دفاعی میان هند و آمریکا در واشنگتن دی سی
کد خبر :1432862700

17:37 1402/02/28


برچسب ها : دهلی نو, روابط دوجانبه, مذاکرات نظامی, معاون وزیر دفاع آمریکا, معاون وزیر دفاع هند, همکاری دفاعی, هند و آمریکا, واشنگتن,

هفدهمین نشست مشترک سیاست دفاعی میان دو کشور هند و ایالامتحده آمریکا به ریاست شریگیردار آرامانه معاون وزیر دفاع هند و دکتر کالین کاهل معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور سیاسی روز گذشته (چهارشنبه 27 اردیبهشت) در واشنگتن دی سی برگزار شد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| هفدهمین نشست مشترک سیاست دفاعی میان دو کشور هند و ایالامتحده آمریکا به ریاست شریگیردار آرامانه معاون وزیر دفاع هند و دکتر کالین کاهل معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور سیاسی روز گذشته (چهارشنبه 27 اردیبهشت) در واشنگتن دی سی برگزار شد.

براساس گزارش منابع خبری هند، این نشست در فضایی صمیمانه برگزار و سازنده بود. دو طرف پیشرفت‌های حاصل شده در همکاری‌های صنعتی دفاعی و عملیاتی کردن مشارکت اصلی دفاعی هند و ایالات متحده را بررسی کردند. جنبه های مهمی از جمله همکاری نظامی با نظامی، اجرای موافقت نامه های دفاعی بنیادین، رزمایش ها و فعالیت های مشارکتی جاری و آتی در منطقه اقیانوس هند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تمرکز قابل توجهی بر راه‌ها و ابزارهای ارتقای همکاری‌های صنعتی دفاعی، از جمله مشارکت فناوری، تحقیق و توسعه بلندمدت و بهبود امنیت زنجیره تامین داده شد. در این نشست همچنین در مورد ترویج توسعه مشترک و تولید مشترک در هند از جمله مناطق بالقوه و پروژه‌هایی که شرکت‌های دفاعی هند و ایالات متحده می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، بحث شد. طرفین موافقت کردند که هم سهامداران خصوصی و هم دولتی را به استفاده از اکوسیستم های نوآوری و ترویج استارت آپ های دفاعی تشویق کنند.

شایان ذکر است "گروه سیاست دفاعی DPG " مکانیزم رسمی در سطح بین وزارت دفاع، هند و وزارت دفاع ایالات متحده است که همه جنبه های همکاری دفاعی دوجانبه را با تمرکز بر سیاست به طور جامع بررسی و هدایت می کند.

ارسال نظر

 
1