خبر فوری

 
برگزاری نشست گسترده تروئیکا در مورد وضیعت افغانستان
کد خبر :1031648738

15:55 1400/08/21


برچسب ها : آمریکا, اسلام آباد, افغانستان, پاکستان, چین, دولت طالبان افغانستان, روسیه, طالبان افغانستان, نشست,

نشست گسترده تروئیکا در مورد وضعیت افغانستان با حضور نمایندگان پاکستان، چین، روسیه و آمریکا روز پنجشنبه در اسلام آباد برگزار شد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | نشست گسترده تروئیکا در مورد وضعیت افغانستان با حضور نمایندگان پاکستان، چین، روسیه و آمریکا روز پنجشنبه در اسلام آباد برگزار شد. تروئیکای گسترده در حاشیه این نشست با نمایندگان ارشد طالبان دیدار کرد. در پایان این نشست بیانیه مشترکی صادر شد.

بر اساس این بیانیه، تروئیکا پلاس از وضعیت وخیم انسانی و اقتصادی در افغانستان ابراز نگرانی عمیق کرده و بر حمایت بی دریغ مردم افغانستان تاکید کرده است. قطعنامه های مربوطه افغانستان به شورای امنیت یادآوری شد که شامل احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان و عاری از تروریسم و ​​جنایات مرتبط با مواد مخدر و کمک به ثبات و هماهنگی منطقه است.

تعهد طالبان برای فراهم کردن مسیر امن برای همه کسانی که از افغانستان می‌آیند و می‌روند مورد استقبال قرار گرفت و با شروع فصل زمستان، پیشرفت سریع در ایجاد فرودگاه‌ها در سراسر کشور تشویق شد که برای ایجاد جریان بی‌وقفه تجارت و کمک های بشردوستانه ضروری است. از طالبان خواسته شد تا با هموطنان افغان برای تشکیل یک دولت جامع و نماینده که به حقوق همه افغان‌ها احترام می‌گذارد و حقوق برابر برای زنان و دختران را برای مشارکت در تمام جنبه‌های جامعه افغانستان فراهم می‌کند، همکاری کنند.

توافق شده است که روابط های عملی با طالبان را برای تشویق اجرای سیاست های معتدل و محتاطانه که می تواند به دستیابی به یک افغانستان باثبات و مرفه در اسرع وقت کمک کند، حفظ کند. تاکید شد که دسترسی زنان و دختران به تحصیل در تمام سطوح یک مسئولیت بین المللی است و طالبان باید تشویق شوند تا تلاش ها را برای ایجاد دسترسی کامل و برابر به آموزش در سراسر کشور تشدید کنند.

ارسال فوری کمک های بشردوستانه به افغانستان توسط جامعه جهانی مورد استقبال قرار گرفت و فاجعه اقتصادی مورد توجه قرار گرفت و نگرانی های جدی در مورد بحران انسانی و چشم انداز موج جدید پناهجویان در معرض خطر مطرح شد. از طالبان خواسته شد تا دسترسی بدون مانع به کمک های بشردوستانه در افغانستان، از جمله برای کارگران زن را برای مقابله با بحران تضمین کند.

از سازمان ملل متحد و آژانس های ویژه آن خواسته شد تا برنامه هایی را برای اجرای تعهدات جامعه بین المللی برای کمک به مردم افغانستان ایجاد کنند. حملات تروریستی اخیر در افغانستان به شدت محکوم خواهد شد و از طالبان خواسته شده است که روابط خود را با تمام گروه های تروریستی بین المللی قطع کند، آنها را با قاطعیت از بین ببرد و هرگونه فعالیت در داخل کشور را متوقف کند. از دادن محل به سازمان های تروریستی خودداری کند.

ارسال نظر

 
1