خبر فوری

 

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | نهمین نشست تحت چارچوب تجارت و سرمایه گذاری میان ایالات متحده آمریکا و پاکستان (TIFA) به ریاست کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا و سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان در واشنگتن به پایان رسید.

در این نشست، موضوعات مختلفی از جمله گسترش روابط دوجانبه در زمینه های تجارت و سرمایه‌گذاری، کشاورزی، حفاظت و اجرای مالکیت معنوی، تجارت دیجیتال، حقوق کار، شیوه های نظارتی مؤثر و توانمندسازی اقتصادی زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هر دو طرف با درک اهمیت کشاورزی و تجارت دیجیتال در روابط اقتصادی، به مقامات ذی ربط دستور دادند تا پیش از نشست بعدی شورای TIFA، تعامل میان دو کشور در این زمینه ها را تسریع بخشند و بر اهمیت یک سیستم IP منسجم، دستیابی به استانداردهای عالی کار و پیروی از اقدامات نظارتی مؤثر تأکید کردند.

طرفین ضمن تاکید بر کاهش موانع دسترسی به بازار و محصولات کشاورزی، بیانیه ای جداگانه در خصوص تلاش های مشترک برای توانمندسازی و ترویج کارآفرینی زنان منتشر نمودند.

در پایان این نشست، نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا از تلاش های پاکستان در راستای بهبود وضعیت حقوق و حمایت کارگران و تقویت سیستم مالکیت معنوی قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1