خبر فوری

 
 
برگزاری نشست مجازی میان مقامات پاکستان و جمهوری مالت پیرامون توسعه روابط دوجانبه
کد خبر :1767158510

18:23 1401/08/25


برچسب ها : پاکستان و جمهوری مالت, رایزنی, روابط دوجانبه, نشست مجازی, همکاری دوجانبه,

دور دوم رایزنی های سیاسی دوجانبه میان هیئت پاکستانی و هیئت جمهوری مالت بصورت مجازی برگزار شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دور دوم رایزنی های سیاسی دوجانبه میان هیئت پاکستانی به سرپرستی محمد کامران اختر دستیار معاون سازمان برنامه‌ریزی سیاست و کنترل تسلیحات پاکستان و هیئت جمهوری مالت به رهبری سفیر فیونا فورموسا مدیر کل روابط خارجی سیاسی و امور اروپا بصورت مجازی برگزار شد.

در این نشست مجازی، هر دو طرف ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف و کلیدی، تمامی ابعاد روابط دوجانبه و مسائل چند جانبه مورد بحث و بررسی قرار دادند، همچنین نقش خود را در جهت تقویت روابط تجاری و اقتصادی و احیای کمیسیون مشترک فنی میان دو کشور یادآور شدند.

در ادامه نمایندگان ضمن بررسی فرصت‌های همکاری در زمینه‌های فناوری اطلاعات، داروسازی، سلامت و استارت‌آپ‌ میان دو کشور، از همکاری در مجامع مختلف بین المللی به ویژه سازمان ملل و کشورهای مشترک المنافع ابراز خرسندی نمودند.

آنها همچنین در مورد موضوعات مهم منطقه ای و جهانی از جمله درگیری جامو و کشمیر، افغانستان، فلسطین، اوکراین، مبارزه با تروریسم، اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل و تغییرات آب و هوایی تبادل نظر کردند.

محمد کامران اختر ضمن تشکر از کمک های جمهوری مالت به سیل زدگان در پاکستان، نمایندگان این کشور را از تلاش های پاکستان در خصوص بازسازی مناطق سیل زده مطلع ساخت و تاکید کرد جامعه بین المللی بایستی نقش خود را بدر جهت تامین عدالت زیست محیطی ایفا کند.

در پایان این نشست مجازی، نمایندگان کشور پاکستان و جمهوری مالت بر استمرار برگزاری نشست های سیاسی دوجانبه توافق به عمل آوردند.

ارسال نظر

 
1