خبر فوری

 
برگزاری مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر عليه السلام در سرتاسر پاکستان.
کد خبر :474985945

20:05 1397/06/04


برچسب ها : پاکستان, شیعه, عاشورا,

برگزاری مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر عليه السلام توسط گروه پیام ولایت در سرتاسر پاکستان.


 

برگزاری مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر عليه السلام توسط گروه پیام ولایت در سرتاسر پاکستان.
این مراسم برای یاد بود مظلومیت های حضرت علی اصغر عليه السلام در پاکستان و در مناطقی همچون :
کراچی، میرپور خاص، سکهر، حیدر آباد(ایالت سند)، کویته، راجن پور (ایالت بلوچستان) و در بلتستان توسط گروه شیعی به نام پیام ولایت هرساله با شرکت تعداد زیادی از مادران حسینی به همراه فرزندان شیرخوارشان برگذار می‌شود.


نگاهی گذرا به تاریخچه برگزاری مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر عليه السلام :
همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است به یاد کودک  شش ماهه امام حسین علیه السلام و کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق،عربستان، ترکیه، افغانستان و... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.

این همایش از سالهای آغازین دهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) نیز تشکیل شد. در سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، ۸۰۰ شهر ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و تعداد شرکت کنندگان در سرتاسر بلاد اسلامی در این اجتماع چندصدهزار نفر تخمین زده شده‌است.

برسردست گرفتن کوکان شیرخوار در مراسم شیرخوارگان حسینی- این کار نمادی از برسردست‌گرفتن علی اصغر -طفل شیرخوار حسین بن علی- توسط پدرش در روز عاشورا برای طلب آب از لشکر دشمن است.

 

 

این مراسم نیز همچون سایر بلاد اسلامی در کشور پاکستان نیز توسط گروه شیعی به نام پیام ولایت در اکثر نقاط پاکستان برگزار می‌شود، که تعداد انبوهی از مادران حسینی به همراه فرزندان شیرخوارشان در این مراسم شرکت می‌کنند.
چند روز قبل از شروع مراسم گروه پیام ولایت پارچه های سبز رنگی را تهیه و برای دوخت آنرا به خیاط میدهد تا از این پارچه های سبز رنگ برای شیرخواران حسینی لباسی آماده کنند . پس از اتمام دوخت لباس ، در روز برگزاری این مراسم لباس های تهیه شده بین مادران حسینی پخش میشود .

 

 

در یکی از این مراسم های برگزار شده در پاکستان از برخی مادران حسینی مصاحبه ای صورت گرفت که در ذیل متن آنرا برای تان به نمایش می‌گذاریم :

 

 


_ ما با شرکت خود در این مراسم خواهان آن هستیم تا پیام مظلومیت امام حسین علیه السلام و اصحاب و آل شان را به تمامی مردم با هر تفکر و دینی برسانیم؛ و با بهتر کردن اعمال خود شیوه ی زندگی حسینی را در جامعه پیاده کنیم.
_ ما با حضور خود می خواهیم این پیام را برسانیم که فرزندان ما حتی در دوران کودکی نیز فدائی امام زمانشان هستند و باید سعی کنند تا از سربازان امام زمان نیز باشند.

 

 

 

 

طبق گزارش راز نيوز به نقل از یکی از مسئولین برگزار کننده ی این مراسم در شهر کراچی: مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر عليه السلام در   2000 نقطه از   بلاد اسلامی برگزار می‌شود. این اجتماع نیز که در حال حاضر ما در آن موجود هستیم از بزرگترین اجتماعات در شهر کراچی است که در آن مادران حسینی از اکثر نقاط شهر برای شرکت در مراسم به این منطقه می آیند و با در دست گرفتن بچه هایشان این پیام را می‌رسانند که ای امام زمان فرزندان مان را برای شما آورده ایم تا از سربازان و یاوران شما باشند. وی افزود : در اختتام این اجتماع نیز به طور نمادین تابوت حضرت علی اصغر عليه السلام را می آورند تا مومنین زیارت کنند.

 

 

 

ارسال نظر

 
1