خبر فوری

 
برگزاری مراسم افتتاحیه کشتی پی ان اس بدر با حضور شهباز شریف و وزیر دفاع ترکیه در کراچی
کد خبر :1803897324

17:49 1401/02/30


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دریابد محمد امجد خان نیازی, ستاد نیروی دریایی پاکستان, محمد شهباز شریف, مراسم افتتاحیه, نخست وزیر پاکستان, وزیر دفاع ترکیه, کشتی سازی,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به طور ویژه در مراسم افتتاحیه کشتی پی ان اس بدر (PNS Badar) در کارخانه کشتی سازی کراچی شرکت به عمل آورد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به طور ویژه در مراسم افتتاحیه کشتی پی ان اس بدر (PNS Badar) در کارخانه کشتی سازی کراچی شرکت به عمل آورد.

در این مراسم علاوه بر دریابد محمد امجد خان نیازی رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش پاکستان، وزیر دفاع ترکیه و دیگر مقامات نیز حضور داشتند همچنین چهار کشتی با همکاری ترکیه، در مراحل مختلف تکمیل می باشند.

لازم به ذکر است که کشتی ام اس اسفات (MS Isfat) در کارخانه کشتی سازی کراچی با همکاری شرکت ترکیه ساخته شده است همچنین بر اساس توافقنامه میان وزارت دفاع پاکستان و ترکیه، دو فروند کشتی کوروت در پاکستان و دو فروند دیگر در ترکیه تولید می شوند.

این چهار کشتی در حال حاضر در مراحل مختلف تکمیل هستند و افزودن این کشتی ها باعث ارتقای توان نظامی و عملیاتی نیروی دریایی پاکستان خواهد شد.

شهباز شریف در این مراسم خطاب به شرکت کنندگان گفت: حضور در این مراسم برای من باعث افتخار است، به رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش، شرکت کشتی سازی ترکیه و کارکنان کشتی سازی کراچی تبریک عرض میکنم. کشتی پی ان اس بدر نمونه کاملی از مشارکت پاکستان و ترکیه بشمار می آید که عصر جدیدی را در روابط پاکستان و ترکیه آغاز کرده است؛ همچنین پاکستان و ترکیه یک ملت هستند که در دو کشور مختلف زندگی می کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود به اهمیت پروژه سی پیک در منطقه اشاره کرد و گفت: کشتی سازی در دوران کرونا دستاورد بزرگ هر دو کشور است همچنین ترکیه به زودی نقش مهمی در توسعه و شکوفایی پاکستان ایفا خواهد کرد و کشور ترکیه همیشه در بلایای طبیعی کمک بزرگی برای پاکستان بوده است.

ارسال نظر

 
1