خبر فوری

 
 
برگزاری سومین نشست کمیسیون مشترک بین هیئت های پاکستان و آرژانتین
کد خبر :951274247

14:40 1400/03/02


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آرژانتین, پنجاب, دبیر امور اقتصادی پاکستان, سفیر آرژانتین, نشست کمیسیون مشترک, ویدیو کنفرانس,

وزارت امور اقتصاد پاکستان اعلام کرد: سومین نشست کمیسیون مشترک بین هیئت های پاکستان و آرژانتین به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وزارت امور اقتصاد پاکستان اعلام کرد: سومین نشست کمیسیون مشترک بین هیئت های پاکستان و آرژانتین به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست، دو طرف در مورد افزایش همکاری در زمینه تجارت دو جانبه، سرمایه گذاری، کشاورزی، نساجی، تولید دارو، علم و فناوری اطلاعات، صنعت، امور دریایی، گردشگری و بخش های مختلف دیگر بحث و تبادل نظر کردند. همچنین پیش از برگزاری این کمیسون مشترک، نشست کارشناسان فنی دو کشور در روزهای 29 و 31 اردیبهشت برگزار شد.

در نشست کمیسیون مشترک بین پاکستان و آرژانتین، هیئت پاکستانی به ریاست نور احمد دبیر امور اقتصادی پاکستان شرکت کرد و ریاست هیئت آرژانتین در این نشست را کارولا رامن سفیر و معاون وزیر امور اقتصادی آرژانتین بر عهده داشت.  در این نشست علاوه بر سفرای دو کشور، کارشناسان فنی در زمینه های مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دبیر امور اقتصادی پاکستان در این نشست بر افزایش همکاری های دو کشور بر اساس برابری و شفافیت تاکید کرده و علاقه پاکستان به افزایش همکاری با آرژانتین در زمینه های مختلف را ابراز کرد.

در نشست بعدی هیئت های دو کشور، تصمیمات نهایی در مورد اقدامات مشترک دو کشور برای افزایش همکاری در زمینه تجارت دوجانبه و دامداری اتخاذ خواهد شد.

همچنین در این نشست، دو طرف برای ارتقاء سطح تجارت دو جانبه تصمیم به تاسیس شورای تجارت مشترک گرفته و کارگروه های مشترکی در زمینه های کشاورزی، تولید دارو و علم و فناوری اطلاعات تشکیل دادند.

هیئت آرژانتین همچنین طی این نشست، ارائه پشتیبانی فنی در پروژه های مختلف پاکستان را پیشنهاد کرد.

در پایان این نشست نیز دو طرف تفاهم نامه ای در زمینه های مختلف را به امضا رسانده و علاوه برای برگزاری جلسه پیگیری سالیانه به منظور بررسی میزان تحقق اهداف مشترک توافق کردند.

ارسال نظر

 
1