خبر فوری

 
برگزاری سومین دور از گفتگوهای برنامه ریزی سیاست میان پاکستان و اندونزی در جزیره بالی
کد خبر :1481095977

15:21 1401/03/07


برچسب ها : اسلام هراسی, افغانستان, پاکستان و اندونزی, جامو و کشمیر, روابط دوجانبه, فلسطین, گفتگو, مذاکره, ممتاز زهرا بلوچ, همکاری دوجانبه,

سومین دور از گفتگوی های برنامه ریزی سیاست میان دو کشور پاکستان و اندونزی در جزیره بالی برگزار شد.


 

بالی: به گزارش راز نیوز | سومین دور از گفتگوی های برنامه ریزی سیاست میان دو کشور پاکستان و اندونزی در جزیره بالی برگزار شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، هیئت پاکستانی توسط ممتاز زهرا بلوچ و هیئت اندونزیایی توسط دکتر یان گاندا حیات مالیانا، رئیس آژانس استراتژی سیاست خارجی اندونزی رهبری می شد؛ همچنین در این نشست محمد حسن سفیر پاکستان در اندونزی و آدام ملاوارمان توگیو، سفیر اندونزی در پاکستان نیز شرکت به عمل آوردند.

در این نشست، هر دو طرف در مورد تمامی جنبه های روابط پاکستان و اندونزی و همچنین مسائل منطقه ای و چندجانبه مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

نمایندگان هر دو کشور با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه در سال‌های اخیر، متعهد شدند که روابط را در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی توسعه بخشند.

آنها همچنین در مورد مسائل مربوط به جوامع مسلمان و سازمان همکاری اسلامی از جمله اسلام هراسی، فلسطین، افغانستان و جامو و کشمیر اشغالی به عنوان دو کشور بزرگ اسلامی گفتگو و بر لزوم تقویت روابط مردمی در زمینه های مختلف به نفع دو کشور توافق کردند.

در پایان این نشست، هر دو نماینده درباره توسعه جهانی و مسائل منطقه ای از جمله صلح و امنیت در جنوب آسیا، آسیا-اقیانوسیه و فراتر از آن گفتگو و بر اهمیت گفتگوهای مستمر تاکید و توافق کردند که مشارکت خود را در موضوعات مورد علاقه دو کشور از طریق ظرفیت های مختلفی که در سطوح دوجانبه و چندجانبه وجود دارد، گسترش دهند.

ارسال نظر

 
1