خبر فوری

 
برگزاری دور اول مذاکرات خط لوله گاز میان پاکستان و روسیه در اسلام آباد
کد خبر :225164992

16:34 1401/10/28


برچسب ها : پاکستان و روسیه, خط لوله گاز, مذاکرات, مسکو, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

مذاکرات سه روزه خط لوله گاز پاکستان استریم در راستای خرید فرآورده های نفتی و گاز از روسیه در اسلام آباد آغاز گردید.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مذاکرات سه روزه خط لوله گاز پاکستان استریم در راستای خرید فرآورده های نفتی و گاز از روسیه در اسلام آباد آغاز گردید و دور اول این مذاکرات میان اسلام آباد و مسکو به ریاست کاظم نیاز وزیر امور اقتصادی پاکستان به پایان رسید.

بر اساس جزئیات، هیئت روسی از تامین نیازهای انرژی پاکستان اطمینان حاصل نمود همچنین در اولین روز از مذاکرات، گفتگویی در سطح کارشناسان صورت گرفت و وزیران دو کشور نیز روز پنجشنبه در این نشست حضور خواهند یافت.

کاظم نیاز وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دوره از مذاکرات ضمن تشکر از جامعه جهانی و دولت روسیه به دلیل حمایت از سیل زدگان پاکستان بیان کرد: ظرفیت گسترده ای میان پاکستان و روسیه جهت پیشرفت در زمینه های مختلف وجود دارد. وی همچنین روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری را اولیت دولت پاکستان عنوان نمود.

در همین حال، اسرافیل علیزاده معاون وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی موجود در دو کشور تاکید کرد و بیان نمود: روسیه برای روابط خود با پاکستان اهمیت زیادی قائل است.

وی ضمن اشاره به ضرفیت های روابط اقتصادی موجود میان دو کشور اشاره کرد و گفت: پتانسیل گسترده ای میان پاکستان و روسیه در خصوص همکاری های اقتصادی وجود دارد و نیازمند توسعه می باشد.

ایاز صادق به نمایندگی از پاکستان در نشست سطح وزیران حضور خواهد داشت و مصدق ملک وزیر نفت نیز در این نشست شرکت به عمل خواهد رساند و در این مذاکرات خرید نفت خام، بنزین و گازوئیل از روسیه با قیمت ارزان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1