خبر فوری

 
 
برگزاری اجلاس افغانستان، چین و پاکستان برای پایان جنگ افغانستان
کد خبر :1220497385

21:03 1397/09/14


برچسب ها : اجلاس, افغانستان, پاکستان, چین, مذاکرات, کنفرانس,

برگزاری اجلاس افغانستان، چین و پاکستان برای پایان جنگ افغانستان


به گزارش راز نیوز، وزیر خارجه پاکستان شاه محمود قریشی در اواخر ماه جاری در اجلاس سه کشور شرکت خواهد کرد. این اجلاس در پایتخت افغانستان «کابل» برگزار خواهد شد. سه کشور چین، پاکستان و افغانستان در این اجلاس شرکت خواهند کرد. سه کشور در این اجلاس برای برقراری امنیت در افغانستان به بحث و گفتگو خواهند پرداخت. محمود قریشی در 24 آذر راهی افغانستان خواهد شد تا به نمایندگی از پاکستان در این اجلاس شرکت کند. در این اجلاس همتای شاه محمود از کشور چین و افغانستان نیز حضور خواهند یافت. هدف برگزاری این اجلاس بهبود اوضاع اخیر افغانستان و پایان جنگ 17 ساله است که آمریکا آن را آغاز نمود.

به یاد داشته باشیم که چندی پیش ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از دولت پاکستان خواست تا در امور افغانستان، آمریکا را حمایت کنند و در پایان بخشیدن جنگ آمریکا را یاری کنند. پاکستان نیز در جواب این نامه گفت: پاکستان همواره خواهان پایان جنگ در افغانستان است و از این امر نیز حمایت می‌کند. جنگ افغانستان را می‌توان با مذاکرات پایان بخشید.

پاکستان یکی از کشورهای است که در اجلاس ژنو شرکت کرد تا جنگ افغانستان پایان یابد. طی اجلاس دوروزه محور رایزنی آن بود که چرا استراتژی‌ها چرا عملی نمی‌شوند و چه راهکارهای وجود دارد تا بتوانند ارتش کشورهای بیگانه را از افغانستان خارج کنند.

ارسال نظر

 
1